Brev:
Gåvogn, dagpleje og mad
22. august 2006
Alder:
8 mdr.
Gåvogn, dagpleje og mad
Hej Helen
Tak for alle de gode råd til Betram.. nu kommer der lige et par spørgsmål eller tre til :-) Håber ikke jeg spørger for meget! Men jeg nyder at læse dine svar :o)
Betram er blevet lidt over 8 mdr nu, og kravler lynhurtigt og rejser sig op ad ALT, selv væggen kan bruges ;-) Vi har et sofabord med hjul, som han godt kan lide at skubbe lidt rundt, det er dog meget tungt og jeg tænker om han skal have sig en gå/skubbe vogn.. altså ikke sådan en man sidder i, men bare en man skubber mens man går.. er sådan en ok? eller kan det skade den måde han går kommer til at på? eller skal han først have sådan en når han allerede kan gå?
Han skal begynde i dagpleje om under en uge!! Og jeg er ved at dø af skræk!! Altså jeg er meget nervøs over, hvordan det skal gå...! FOR MIG ALTSÅ!! *griner*
Jeg ved at Bertram nok skal klare det fint, han elsker andre børn og råber efter dem på gaden! Så ved det vil blive super for ham, men mit spørgsmål er så hvordan skal jeg tackle det? Nogen gode råd?
Mit værste mareridt er at han skriger hjerteskærende, når jeg går fra ham... noget jeg kan gøre for at undgå det? Tænker rigtig meget over det, havde endda mareridt i nat!!! Jeg tænker hele tiden hvad nu hvis...... ja jeg er nok bare meget nervøs og en pylrer mor ;o)
Mit sidste spørgsmål handler om mad.. Han spiser for det meste meget fint, men vil stadig ik have rugbrød, og hans havregrød SKAL blendes. Han kan slet ik klare for store ting i sin mad, han har dog heller ingen tænder endnu... ja hvor blir de af?
Men altså, når vi så sidder og spiser, så er det lige pludselig som om det keder ham helt vildt, ca når han har spist halvdelen.. så vil han hellere kigge ned i gulvet, eller bag sig eller sutte på sin stol eller andet... Det virker som om han stadig er sulten, men bare ik rigtig gider åbne munden, sidder bare og kigger på mig, som om jeg er tosset, når jeg prøver at give ham skeen! men hvis jeg for noget ind så sluger han det for det meste...! Synes det er lidt mærkeligt for det er ikke store potioner han får, tværimod! Skulle han så blive mæt efter kun halvdellen har jeg svært ved at tro!
Når han så har spist sin mos/grød får han noget han slet kan tage op, det vil han selvfølgelig hellere, men han leger mere med maden og kigger på den og smager lidt end at spise.. Han vil også STADIG have en flaske om natten!! Nogen gange må han få to frokoster med en lille times mellemrum, fordi han kun vil spise halvdelen! Hvad er dine tanker??
Håber ik det er for meget.... måske tænker jeg for meget :o)
Mange venlige hilsner
Mille