Brev:
Kan kort tungebånd påvirke pludren?
8. december 2023
Alder:
8 mdr.
Kan kort tungebånd påvirke pludren?
Kære Helen
Min datter er 8 måneder gammel, og jeg synes ikke, at hun pludrer særlig meget. Hun siger nogen pludrelyde, og hun smiler og ler også ofte - jeg kan f.eks. sagtens få hende til at grine og klukke.. men jeg synes ikke, at hun rigtigt viser tegn på at sige f.eks. da-da, ma-ma og lignende.
Jeg er derfor kommet til at tænke på, om det kan have noget med kort tungebånd at gøre? Hun har nemlig et lidt kort, stramt tungebånd, og vi havde nogle problemer med amningen i starten, men det er ikke noget, som der er blevet gjort noget ved.
Hvad tænker du? Kan der være en sammenhæng her?
På forhånd tak,
Mathilde