Brev:
Sved baby
20. september 2023
Alder:
6 mdr.
Sved baby
Hej Helen.
Jeg er nødt til lige at forhøre mig ang min søn på 6,5 mdr.
Han har altid været en varm dreng og har ufattelig let til svede. Til dagligt har han ofte kun en langærmet body på, men for tiden også bukser fordi gulvet begynder at være mere køligt og jeg oplever nu for 2. Gang på kort tid er lidt lettere snottet. Jeg bør vel stadig give ham bukserne på på gulvet, selvom han sveder ikke sandt? Hans lår bliver kolde ellers på trods af han egentlig kan svede.
Derudover sveder han helt ufatteligt meget når han puttes, hvilket gerne sker ved amning. Han kan simpelt svede så jeg mærke der dryppe ned af min arm. Dette er uafhængig af hvor meget tøj han har på og også hvis vi ligger i sengen uden nødvendigvis at ligge HELT tæt. Jeg kan tørre hans hovede for kæmpe svedperler gentagende gange og der hvor hans hovede har lagt er en kæmpe sø. Jeg ved at babyer sveder meget ved amning fordi det er hårdt, selvom min mælk faktisk løber utrolig stærkt.
Men jeg må indrømme jeg er begyndt at tænke på om der kan betyde andet? Altså at der er så meget og sved også når han nu alligevel er et halvt år gammel🙈
Jeg håber du kan give mig lidt ro på/klarhed over om det er helt normalt eller om det er noget der skal undersøges
Venlige hilsner!