Brev:
Udvikling, kost og træthed
18. juni 2005
Alder:
8 mdr.
Udvikling, kost og træthed
Hej Helen
Så er det på tide til igen at stille en masse spørgsmål.
Jaspar har det ellers rigtig godt, han begynder så småt at tage på og er begyndt at få en protein drik hver aften, hvorpå det skulle hjælpe ham med at tage på.
Men... for det første er han begyndt ikke at vil spise skemad overhovedet. Han flytter hovedet og nikker nej hver gang. Han vil gerne tage rugbrød hapser som vi giver med fingerne og andet finger mad, men skemad er pludselig ikke sjov. Vi ved ikke hvorfor og kan ikke rigtig forstå det.
Derudover har vi fået et problem, idet Jaspar sover ca. 2 gange en halv time eller tre kvarter og når klokken er ca. 17.30 er han total træt. Han vil ikke spise og det ender med at han får en flaske og bliver puttet ved 18 tiden. Vi syntes det er meget tidligt, men når han så falder i søvn der kl 18 så sover han faktisk til næste morgen ved 7 tiden eller deromkring.
Ja vi kan ikke klage over at vi ikke har aftenen alene som par, men vi synes det er tidlig og det er frustrende at vi ikke får noget aftensmad i ham. Vi har prøvet at give ham aftensmad kl 17 samt prøvet at give varmt mad til frokost, også rugbrød hapser til aften, men han er for træt til at sidde i stolen og spise.
Har du nogle foreslag til hvad vi kan gøre? Og evt en forklaring til hvorfor Jaspar gør de ting han gør? Hvad kan vi gøre anderledes?
Endvidere er han også begyndt at blive meget morsyg og det ved jeg hører med til udviklingen, men kan de ting jeg prøver at beskrive hænge sammen på en eller anden måde? Eller sker det uafhængig af hinanden?
Hilsen Annette og Jaspar