Udvikling, kost og træthed

18. juni 2005

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Udvikling, kost og træthed

Hej Helen

Så er det på tide til igen at stille en masse spørgsmål.
Jaspar har det ellers rigtig godt, han begynder så småt at tage på og er begyndt at få en protein drik hver aften, hvorpå det skulle hjælpe ham med at tage på.

Men... for det første er han begyndt ikke at vil spise skemad overhovedet. Han flytter hovedet og nikker nej hver gang. Han vil gerne tage rugbrød hapser som vi giver med fingerne og andet finger mad, men skemad er pludselig ikke sjov. Vi ved ikke hvorfor og kan ikke rigtig forstå det.

Derudover har vi fået et problem, idet Jaspar sover ca. 2 gange en halv time eller tre kvarter og når klokken er ca. 17.30 er han total træt. Han vil ikke spise og det ender med at han får en flaske og bliver puttet ved 18 tiden. Vi syntes det er meget tidligt, men når ...

Annonce

... han så falder i søvn der kl 18 så sover han faktisk til næste morgen ved 7 tiden eller deromkring.

Ja vi kan ikke klage over at vi ikke har aftenen alene som par, men vi synes det er tidlig og det er frustrende at vi ikke får noget aftensmad i ham. Vi har prøvet at give ham aftensmad kl 17 samt prøvet at give varmt mad til frokost, også rugbrød hapser til aften, men han er for træt til at sidde i stolen og spise.

Har du nogle foreslag til hvad vi kan gøre? Og evt en forklaring til hvorfor Jaspar gør de ting han gør? Hvad kan vi gøre anderledes?

Endvidere er han også begyndt at blive meget morsyg og det ved jeg hører med til udviklingen, men kan de ting jeg prøver at beskrive hænge sammen på en eller anden måde? Eller sker det uafhængig af hinanden?

Hilsen Annette og Jaspar

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin