Brev:
Varmeknopper
18. april 2005
Alder:
9 mdr.
Varmeknopper
Hej
Min datter er næsten 9 mdr. og jeg har mistanke om at hun har fået varmeknopper. Så mit spørgsmål går på om et barn på 9 mdr. også kan få varmeknopper, eller om det kun er nyfødte (altså à la hormonknopper, som hun havde de første uger).
De sidder i nakken og er røde og bittesmå, men der er mange.
Jeg har mistanken fordi hun bruger uldbodystocking og har gjort det siden ca. oktober, men det har jo været ret varmt i disse dage (16. april '05) med temperaturer op til 17-18 grader og måske har hun været for varm.
Ja, hun har svedt og håret har nogle gange været vådt, når hun kom ind efter en lur i barnevognen, selvom hun kun havde almindeligt tøj og en dyne på.
Jeg er jo også bange for at hun bliver for kold, når vejret skifter så meget for tiden.
Men jeg har været lidt bange for at tage uldbodyen af hende, for bomuldsbody bliver jo våd og kold, hvis hun sveder i den, og så er der vel risiko for at hun kan få sig en forårsforkølelse. Hun skulle jo helst ikke svede, men uha! Jeg synes at det er svært...det med hvor meget tøj de skal have på.
Men er der tale om varmeknopper, så må hun jo af med noget af tøjet.
med venlig hilsen
Catrine