Varmeknopper

18. april 2005

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Varmeknopper

Hej

Min datter er næsten 9 mdr. og jeg har mistanke om at hun har fået varmeknopper. Så mit spørgsmål går på om et barn på 9 mdr. også kan få varmeknopper, eller om det kun er nyfødte (altså à la hormonknopper, som hun havde de første uger).

De sidder i nakken og er røde og bittesmå, men der er mange.

Jeg har mistanken fordi hun bruger uldbodystocking og har gjort det siden ca. oktober, men det har jo været ret varmt i disse dage (16. april '05) med temperaturer op til 17-18 grader og måske har hun været for varm.
Ja, hun har svedt og håret har nogle gange været vådt, ...

Annonce

... når hun kom ind efter en lur i barnevognen, selvom hun kun havde almindeligt tøj og en dyne på.

Jeg er jo også bange for at hun bliver for kold, når vejret skifter så meget for tiden.

Men jeg har været lidt bange for at tage uldbodyen af hende, for bomuldsbody bliver jo våd og kold, hvis hun sveder i den, og så er der vel risiko for at hun kan få sig en forårsforkølelse. Hun skulle jo helst ikke svede, men uha! Jeg synes at det er svært...det med hvor meget tøj de skal have på.

Men er der tale om varmeknopper, så må hun jo af med noget af tøjet.

med venlig hilsen
Catrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder