Brev:
Kan ikke komme af med afføring
1. marts 2005
Alder:
1 mdr.
Kan ikke komme af med afføring
Hejsa!
Vi har en pige på knap 5 uger, hun var ret stor da hun blev født, 4735g og 54 cm, hvilket resulterede i at hun sad fast under fødslen med den ene skulder, ved skambenet. Men efter megen slid kom hun dog ud, men desværre var hun født med en lammelse i venstre arm pga den hårde medfart.
Dette er dog helt drevet over vi har gået til fysioterapi med hende, og er allerede erklæret helt OK! Dejligt!
Men problemet er at hun har nogle frygtelige krampe trækninger med benene og samtidig skriger hun voldsomt (ikke konstant, men i udbrud ). Hun er faktisk aldrig vågen, hvor hun bare ligger og nyder at blive nusset om, selv når hun spiser ved mig, ligger hun og vrider sig. Jeg har så forsøgt, når hun har spist færdig, at hjælpe hende af med afføringen, ved lige at stikke termometeret ind i endetarmen, (hun prøver fint selv at komme af med det, men der kommer ingenting), og så kommer der en ordentlig sending, og så slapper hun bare af og vil som regel gerne ha lidt mere at spise.
Det er ikke på bestemte tidspunkter af dagen og heller ikke en tidsramme på det. Hun gylper også en del, kan det hænge sammen? Kan hun ha nogle problemer med tarmsystemet?
Vi er bare så kede af at hun skal ha så ondt og hun har bare så svært ved at falde til ro nogle gange er hun vågen i 5 timer i træk også selv om jeg har hjulpet hende af med noget én gang, og så efter et par timer kan jeg så gøre det samme igen og der kommer stadig en stor portion, og der i mellem er det ligesom om hun bare er hundesulten.
Vi forstår det bare ikke, men tror nok vi kan udelukke kolik, men har tænkt på om hun kunne være trykket et eller andet sted, pga den hårde fødsel?
Vi håber du kan hjælpe os med vores STORE problem!
Mange hilsner fra Lene Birk