Vejer mit barn nok ?

3. august 2003

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vejer mit barn nok ?

Jeg har en datter på 4 måneder, som jeg ammer fuld tid. Ved fødslen vejede 2,990 kg og nu vejer hun 5,4 kg. og er 60 cm lang. Hendes læge har sagt at vægten er i underkanten og at vi skal supplere med en flaske (60 ml.) 1 gang i døgnet, hvilket jeg helst vil undgå.

Jeg ammer hende ca. hver 3. time, og når hun har ligget 5-6 min. ved det ene bryst, så begynder hun at ligge og vride sig og mister interessen, hvorefter jeg lægger hende til det andet bryst og så fortsætter hun med at spise - her ligger hun så også 5 min. til hun selv slipper.

Jeg har i en periode forsøgt at trappe amningen op for at se om hun havde behov ...

Annonce

... for mere mælk, men det ændrede ikke rigtigt hendes "vaner".

Hun er meget sjældent utilfreds og giver heller ikke rigtig udtryk for når hun er sulten, så det er mig som holder øje med tiden og lægger hende til når jeg synes det er tid.
Hun virker ikke sløv eller træt i løbet af dagen. Om natten vågner hun 1 gang - ved 4-5 tiden.

Vi er bosiddende i udlandet, hvor der er en "fattig" ammekultur og jeg har derfor ikke rigtig mulighed for at få nogle gode ammeråd hernede.

Har du nogle forslag til hvordan jeg kan få hende til at spise lidt mere så hun kan tage lidt mere på ?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Carina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år