Brev:
Vejer mit barn nok ?
3. august 2003
Alder:
4 mdr.
Vejer mit barn nok ?
Jeg har en datter på 4 måneder, som jeg ammer fuld tid. Ved fødslen vejede 2,990 kg og nu vejer hun 5,4 kg. og er 60 cm lang. Hendes læge har sagt at vægten er i underkanten og at vi skal supplere med en flaske (60 ml.) 1 gang i døgnet, hvilket jeg helst vil undgå.
Jeg ammer hende ca. hver 3. time, og når hun har ligget 5-6 min. ved det ene bryst, så begynder hun at ligge og vride sig og mister interessen, hvorefter jeg lægger hende til det andet bryst og så fortsætter hun med at spise - her ligger hun så også 5 min. til hun selv slipper.
Jeg har i en periode forsøgt at trappe amningen op for at se om hun havde behov for mere mælk, men det ændrede ikke rigtigt hendes "vaner".
Hun er meget sjældent utilfreds og giver heller ikke rigtig udtryk for når hun er sulten, så det er mig som holder øje med tiden og lægger hende til når jeg synes det er tid.
Hun virker ikke sløv eller træt i løbet af dagen. Om natten vågner hun 1 gang - ved 4-5 tiden.
Vi er bosiddende i udlandet, hvor der er en "fattig" ammekultur og jeg har derfor ikke rigtig mulighed for at få nogle gode ammeråd hernede.
Har du nogle forslag til hvordan jeg kan få hende til at spise lidt mere så hun kan tage lidt mere på ?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Carina