Brev:
Pasning af barnepige
30. november 2013
Alder:
6 mdr.
Pasning af barnepige
Kære Helen
Jeg står over for en operation i skulderen, hvorefter jeg ikke vil kunne bruge min arm i en måned. Min søn vil på det tidspunkt være 6,5-7,5 måned. Vi flytter hjem til min mor, så min mor og min mand sammen kan tage sig af mig og ham i de første uger.
Men når han er lige godt 7 måneder, vil jeg have behov for hjælp med ham, og jeg leder derfor efter en barnepige. Mit spørgsmål er derfor, hvordan et så lille barn knytter sig til en fremmed person. Hvor ofte vil han skulle se hende for at hun ikke er en fremmed? Og hvad skal man tage højde for, når han er så lille? Hun vil bl.a. skulle passe ham, når jeg er til genoptræning, og jeg ville også gerne at hun fx tager ham til svømning, da han elsker vores svømmetimer, men jeg naturligvis ikke kan stå med vådt barn og dårlig arm. Vil det være mest hensigtsmæssigt, at jeg tager med og kigger på, eller vil det blot forvirre ham, at jeg er til stede?
Jeg er meget i tvivl om, hvor meget jeg kan overlade ham til en barnepige, som han kun ser sporadisk, når han er så lille.
Venlig hilsen
Christina