Brev:
Overgang til dagpleje
9. november 2012
Alder:
6 mdr.
Overgang til dagpleje
Kære Helen ; )
Tak for dit rigtige gode svar på mit sidste dilemma mht svigermor. Det var virkelig brugbart. ; )
Dette spørgsmål er i en helt anden boldgade.
Jeg har søgt ind på en uddannelse med start 15 januar. Men jeg har jo i virkeligheden barsel til slut februar. Jeg er bare så mega heldig at jeg har en skøn søster som kan passe min dreng indtil han skal i dagpleje.
Faren er skraldemand og er derfor tidligt hjemme. Så i virkeligheden ville der måske være tale om 4-5 timer man-fre hvor hun skulle have ham. Også ville farmand kunne tage over.
Min søster og søn ser hinanden hver dag, da vi faktisk er naboer. Hun bor stuen tv. og vi bor st. th! Og de har det skønt sammen.
Mit spørgsmål er så: Bliver min dreng skrupforvirret i hovedet af at han skal passes af min søster i 2 mdr, for derefter at skulle i dagpleje og passes af en ny voksen som han jo så ikke kender??
Eller er det i virkeligheden en god og blød overgang til at han vænnes til at mor går og mor kommer igen, nu hvor han snart skal i dagpleje??
For hvis jeg risikere at han bliver mega forvirret og forlænger indkørselsfasen i dagplejen, så må jeg vente et halvt år med at gå igang.
Og jeg ved godt at du jo ikke kan love mig noget som helst ; ) Men et bud fra dig ville hjælpe lidt på at tage den rigtige beslutning!
På forhånd tusinde tak.
Kærlig hilsen
tullers mor!