Brev:
Jobsituation
30. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
Jobsituation
Hej Helen,
Jeg har endnu et spørgsmål og kunne godt bruge dit synspunkt:-)
Jeg gruer for dagen, hvor vores søn skal i vuggestue. Der er et par måneder til og han er da 10 måneder til den tid. Meeen jeg kan allerede nu se at det bliver en frygtelig lang dag for ham. Det bliver som minimum 9 timer da både mig og min mand arbejder langt fra vores bopæl.
Jeg har besluttet at søge job tættere på, men de hænger jo ikke ligefrem på træerne lige nu. Jeg har mulighed for at få et ufaglært aftenjob, der faktisk giver det samme jeg tjener nu. Og mødetiden er når han sover. Det vil gøre at vores søn kun skal være i vuggestue en halv dag, hvilket jeg ville elske. Jeg kan jo så i mellemtiden søge noget indenfor min branche tættere på. Men egentlig haster det ikke, da jeg ville syntes det var alletiders at kunne hente ham efter hans middagslur i vuggestuen.
Men så er det så jeg tænker om det er mig der er lidt "fjollet" eller om det rent faktisk ville være en god investering i vores søns trivsel? Hader simpelthen tanken om at han skal hænge i vuggestuen så mange timer. Og når man så kommer hjem skal man lave mad og får faktisk kun set ham et par timer inden sengetid. Og selvom familien har sagt de bare kan hente ham er det ikke det samme for jeg får jo stadig ikke set ham. Rent egoistisk:-)
Hvor stor betydning ville det have for vores søn? Der vil helt sikkert være en hel del hovedrysten fra familiens side, men hvis det er bedst for vores søn har jeg ingen betænkeligheder med det.
Med venlig hilsen
en mor