Brev:
Tandbørstningen og tandpasta
13. juni 2011
Alder:
8 mdr.
Tandbørstningen og tandpasta
Kære Helen
Folk siger det ene og det andet nu vil jeg lige for engangs skyld få styr på det der med tandbørstningen.
Min dreng har fået to tænder, så nu skal vi børste tænder. Men skal vi/skal vi ikke bruge tandpasta? Og hvis vi skal, skal det så være en børnetandpasta eller skal det være vores almindelige tandpasta. Skal vi skylle munden eller lade det sidde?
Og må han godt få en godnat flaske kort efter tandbørstningen?
Vi er ikke så fanatiske med sukker og derfor hænder det at vi tilbyder ham en babykiks som jeg kan se indeholder en del sukker. Så jeg går ud fra at de i hvertfald skal børstes pga det.
Men nogle siger til mig at de ikke får huller i tænderne og det mere handler om at lære dem god tandhygiejne tidligt og man derfor ikke behøver bruge tandpasta men mere skal se det som en leg? Er du enig i dette?
Venlig hilsen
Ina-Marie