Brev:
Sove i samme seng og temperament
2. marts 2010
Alder:
11 mdr.
Sove i samme seng og temperament
Hej.
Som tidligere skrevet har vi lidt bøvl midt om natten.
Den sidste uge er vores datter vågnet midt på natten og har slet ikke kunnet finde ro igen - heller ikke ved flasken. Hun har været vågen op til to timer, hvilket er meget synd for hende. Hun kæmper virkelig for at falde i søvn igen - prøver at ligger sig stille ned, siger en lille lyd som hun altid gør, når hun prøver at finde ro.
I nat tog jeg hende over til mig efter at have forsøgt alt andet i en time og hun sov med det samme.
Jeg har som sådan ikke noget problem med at have børn i sengen, sålænge hun kan sove i sin egen seng og falde i søvn der om aftenen. Hvad er din holdning til det. Er jo lidt nervøs for at skabe en dårlig vane, og det kan bekymre os lidt, om hun senere vil/kan lære at sove hele natten i sin egen seng.
Og så min bekymring for vuggedød, hvor man fraråder at sove i samme seng som barnet. Vil der stadig være en risiko for det ved at hun sover i vores seng.
Jeg ved simpelthen ikke hvad vi ellers skal gøre, da det ikke er holdbart at hun er så meget vågen om natten - og slet ikke nu hvor hun lige er startet i dagpleje for 14 dage siden.
har du ellers et forslag når nu hverken flaske, nusse, kærtegn og beroligende ord ikke virker.
En anden ting - vores dagpleje siger at hun har rigtig meget temperament. Hun brokker sig hvis hun har siddet et stykke tid og leget og ikke gider det længere, brokker sig gevaldigt over at skulle have ble og tøj på og specielt hvis der ligesom skal ske noget andet - når de er ude og gå, så efter et stykke tid skal der ligesom ske noget andet og så gider hun ikke sidde der længere. Hun har da også herhjemme brokket sig, hvis hun har leget et stykke tid med noget, men så har jeg jo bare taget hende op og gjort nogle andre ting med hende. Jeg har ikke som sådan set det som et problem.
Er det normalt i hendes alder og er der noget vi kan gøre for at hjælpe hende - specielt med det temperament hun har, så det ikke senere bliver et problem for hende?
Jeg glæder mig til endnu engang at høre fra dig. På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Jette