Brev:
Hjemve - 9 år
6. juni 2004
Alder:
9 år
Hjemve - 9 år
Hej
Jeg har et problem omkring min datter på 9 år. Hun bor sammen med sin mor og storesøster, men besøger mig og min nye familie mindst en gang om ugen. Vi bor tæt på hinanden (gåafstand).
Desværre er det blevet sådan, at når hun skal være hos mig i weekenderne, er den første aften meget med gråd, dårlig mave som udvikler sig til enten opkastninger eller "tynd mave". Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det er fordi hun har hjemve.
Hun kræver svar på, om hun kan komme hjem dagen efter, eller komme hjem tidligt søndag, set i forhold til hvad aftalen med hendes mor er.
Jeg har det enormt dårligt med at se hende være så ked af det, og har allermest lyst til at ringe til hendes mor. Men hun har jo også krav på hendes "friweekender" når børnene er hos mig.
Hvad kan løsningen være i denne lidt kedelige situation?
Venlig hilsen
Frank Hansen