Søvnproblemer og alternativ til mælk

26. februar 2009

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Søvnproblemer og alternativ til mælk

Kære Helen..

Puhha jeg / vi trænger til hjælp.. det er en lang historie men jeg vil prøve at gøre det kort....

Vores søn sebastian på snart 11 mdr har siden den g´dag han blev født sovet rigtig dårligt.. jeg har ammet ham ( og ammer ham stadig om aftenen ) fuldud indtil han var 4 mdr..

Han fik dræn i ørenen i januar - hvorefter han var alvorlig syg med bækken nyre betændelse, colibakterie i blodet og mellemøre betændelse På en gang.. det var en hård omgang for ham, men nu er han ovenpå igen, og er efter han har fået dræn, blevet meget mere aktiv.. han spiser godt og drikker masser af vand.. han går i vuggestue hver dag fra 9-12.30 og han spiser varm mad derover.. han sover til middag hjemme..

Men, men men ligeså godt dagen går, ligeså forfærdelig er natten.. han vågner stort set hver 1.5 time, og græder ...

Annonce

... og er svær at få til ro.. virker bange..og jeg er træt - træt af aldrig at få sovet ordentlig.. jeg har prøvet alt, sut. nusseklud , sange, visler vuggen, osv osv.. min mand har prøvet at tage over nogle dage, vi har sovet inde hos ham, han får mælkeerstatning osv osv..

Hvad vil du foreslå os.. har sågar haft en åndemager ude.. vi har prøvet kiopraktik, zone terapi - men nu er jeg tom for flere ideer..

Håber du kan hjælpe os med at få en lidt mere rolig nat.. havde håbet det havde hjulpet med dræn..

Og en anden ting.. vores datter på 2 år har røde knopper over kinder og lidt ved næsen.. kan det være mælkeallergi.. pt får hun kun laktose fri mælk, men der er jo mælk i mange ting..

Ville det være en ide at skære al mælken væk, og lade hende drikke soja eller havre drik i stedet for..

Mange hilsener
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina