Brev:
Indtag af mælk og gider ikke sin far
7. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Indtag af mælk og gider ikke sin far
Kære Helen.
Så er prinsessen ved at nærme sig de 7 måneder (d.11.1.2008) og der har meldt sig et par spørgsmål igen.
Alt i alt går det rigtig godt med hende. Hun vejer godt 9 kg, kravler og rejser sig op af alt og er generelt en tilfreds lille pige.
Jeg er lidt i tvivl om, hvordan indtaget af mælk skal se ud, nu hvor hun snart bliver 7 måneder. Hun er flaskebarn og får NAN1.
Vores dage ser pt ud som følger:
Kl. 7: Står op
Kl. 8: Havregrød med en smule frugtmos + vand af kop
Kl. 9: 100 ml MME
Kl. 9 -10: sover
Kl. 11.30 – 12.00: Grøntsagsmos og bondebrød med forskelligt smørbart pålæg + vand af kop
Kl. 13.30: 100 ml MME
Kl. 13.30 – 15.30: sover
Kl. 16.30: 100 ml MME
Kl. 18.00: Grøntsagsmos og smagsprøver af alt hvad vi får + brød, agurk o.l. i hånden, vand af kop
Kl. 19.30 – 20.00: 200 ml MME og god nat
Kl. 22.30: 200 ml MME – sover uden mad til næste morgen.
Jeg er i tvivl om, hvornår jeg skal skippe en flaske og i givet fald hvilken?
Åh jo, og så er tøsen så ekstremt morglad og har været det fra hun var blot 4 måneder. Jeg kan eksempelvis ikke putte min store dreng, uden at hun græder på fars arm i de ca. 20 min det tager, - det er så stressende, og jeg vil jo så gerne være sammen med den lille mand også. Det er også kun mig, der kan putte hende, give flaske osv, - ellers bliver hun bare så ked så ked. Vi prøver, at far skal have hende mere, men når jeg er hjemme også, kigger hun efter mig og græder, og så er det bare så svært.
Er det ok at tage nogle dage, hvor jeg er sammen med den store og far og lillepigen er alene hjemme og lærer hinanden bedre at kende?? Også selvom hun tager sig nogle gevaldige grædeture, når mor ikke er hjemme?? Det skal lige siges, at hun nærmest aldrig græder, når blot mor er der :) Årsagen til at jeg gerne vil give det et forsøg er, at jeg synes, at det er synd for den store, at lillesøster altid er på mors arm, - det begrænser kvaliteten og muligheden for aktiviteter for mig og storebror. Det kunne være rart eksempelvis bare at sidde og tegne med den store mens far hygger med lillesøster, - og sådan kan det slet ikke være, som det ser ud pt. Uha, jeg frygter allerede for at skulle køre hende ind i institution om 3 måneder :)
Glæder mig til at høre fra dig.
Venlig hilsen
Stine