Indtag af mælk og gider ikke sin far

7. januar 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Indtag af mælk og gider ikke sin far

Kære Helen.

Så er prinsessen ved at nærme sig de 7 måneder (d.11.1.2008) og der har meldt sig et par spørgsmål igen.
Alt i alt går det rigtig godt med hende. Hun vejer godt 9 kg, kravler og rejser sig op af alt og er generelt en tilfreds lille pige.

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan indtaget af mælk skal se ud, nu hvor hun snart bliver 7 måneder. Hun er flaskebarn og får NAN1.

Vores dage ser pt ud som følger:

Kl. 7: Står op
Kl. 8: Havregrød med en smule frugtmos + vand af kop
Kl. 9: 100 ml MME
Kl. 9 -10: sover
Kl. 11.30 – 12.00: Grøntsagsmos og bondebrød med forskelligt smørbart pålæg + vand af kop
Kl. 13.30: 100 ml MME
Kl. 13.30 – 15.30: sover
Kl. 16.30: 100 ml MME
Kl. 18.00: Grøntsagsmos og smagsprøver af alt hvad vi får + brød, agurk o.l. i hånden, vand af kop
Kl. 19.30 – 20.00: 200 ml MME og god nat
Kl. 22.30: 200 ml MME – sover uden mad til næste morgen.

Jeg er i tvivl om, hvornår jeg skal skippe en flaske og i givet fald hvilken?

Åh jo, og så er tøsen så ekstremt morglad og har været det fra hun var blot 4 måneder. Jeg kan eksempelvis ikke putte min store dreng, uden at hun græder på fars ...

Annonce

... arm i de ca. 20 min det tager, - det er så stressende, og jeg vil jo så gerne være sammen med den lille mand også. Det er også kun mig, der kan putte hende, give flaske osv, - ellers bliver hun bare så ked så ked. Vi prøver, at far skal have hende mere, men når jeg er hjemme også, kigger hun efter mig og græder, og så er det bare så svært.

Er det ok at tage nogle dage, hvor jeg er sammen med den store og far og lillepigen er alene hjemme og lærer hinanden bedre at kende?? Også selvom hun tager sig nogle gevaldige grædeture, når mor ikke er hjemme?? Det skal lige siges, at hun nærmest aldrig græder, når blot mor er der :) Årsagen til at jeg gerne vil give det et forsøg er, at jeg synes, at det er synd for den store, at lillesøster altid er på mors arm, - det begrænser kvaliteten og muligheden for aktiviteter for mig og storebror. Det kunne være rart eksempelvis bare at sidde og tegne med den store mens far hygger med lillesøster, - og sådan kan det slet ikke være, som det ser ud pt. Uha, jeg frygter allerede for at skulle køre hende ind i institution om 3 måneder :)

Glæder mig til at høre fra dig.

Venlig hilsen
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder