Brev:
Jobstart med kursus
3. januar 2009
Alder:
7 mdr.
Jobstart med kursus
Hej Helen
I forbindelse med at jeg starter job efter barsel, skal jeg på kursus og dermed være væk hjemmefra.
Min lille søn er 7 mdr. Min kæreste er hjemme de første 14 dage og det er ham der kører Matti ind i dagplejen. Den første uge, hvor jeg er på kursus skal far og søn være hjemme og hygge sig. Den anden uge starter Matti så op i dagplejen.
Vi overvejer om far og søn skal komme og besøge mig på hotellet mens jeg er på kursus, så jeg når at se dem i den uge jeg er væk.
I ugen efter skal Matti jo så i dagpleje og jeg tager sidst på ugen igen afsted, denne gang i 4 dage til Sverige.
Jeg syntes selv at det er en meget hård opstart både for ham og mig. Især når jeg har valgt at vende tilbage til job da han kun er 7 mdr. Heldigvis er Matti meget glad for sin far, men jeg er bange for hvordan Matti vil reagere ved at jeg er så fraværende. Jeg føler ikke selv det er det rigtige at gøre, men andre griner og siger det moren det er værst for.
Vi havde iøvrigt også en meget hård start. Jeg havde ikke nok mælk til kunne amme ham, hvilket jeg var rigtig ked af. Jeg føler at vores tilknytning til hinanden er blevet svækket af det. Og så havde vi kolik indtil Matti var 3mdr. Alt det her kan jeg mærke også spiller ind i bekymringerne.
Skal jeg bare klø på i mit job, eller skal jeg kæmpe for at undgå de 4 dage i Sverige?
Mange hilsner
Rikke