Jobstart med kursus

3. januar 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Jobstart med kursus

Hej Helen

I forbindelse med at jeg starter job efter barsel, skal jeg på kursus og dermed være væk hjemmefra.

Min lille søn er 7 mdr. Min kæreste er hjemme de første 14 dage og det er ham der kører Matti ind i dagplejen. Den første uge, hvor jeg er på kursus skal far og søn være hjemme og hygge sig. Den anden uge starter Matti så op i dagplejen.

Vi overvejer om far og søn skal komme og besøge mig på hotellet mens jeg er på kursus, så jeg når at se dem i den uge jeg er væk.

I ugen efter skal Matti jo så i dagpleje og jeg tager sidst på ugen igen afsted, denne gang i 4 dage til Sverige.

Jeg syntes selv at det er en meget hård opstart både for ham og mig. Især når ...

Annonce

... jeg har valgt at vende tilbage til job da han kun er 7 mdr. Heldigvis er Matti meget glad for sin far, men jeg er bange for hvordan Matti vil reagere ved at jeg er så fraværende. Jeg føler ikke selv det er det rigtige at gøre, men andre griner og siger det moren det er værst for.

Vi havde iøvrigt også en meget hård start. Jeg havde ikke nok mælk til kunne amme ham, hvilket jeg var rigtig ked af. Jeg føler at vores tilknytning til hinanden er blevet svækket af det. Og så havde vi kolik indtil Matti var 3mdr. Alt det her kan jeg mærke også spiller ind i bekymringerne.

Skal jeg bare klø på i mit job, eller skal jeg kæmpe for at undgå de 4 dage i Sverige?

Mange hilsner
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder