Brev:
Afvænning af flaske - 10 mdr.
15. april 2004
Alder:
10 mdr.
Afvænning af flaske - 10 mdr.
Hej Helen
Jeg kan læse der er andre med mit spørgsmål, men et lille tillægsspørgsmål:
Min dreng på 10 mdr får en sutteflaske hver gang han skal sove, som er 2 gange om dagen og så om aftenen.
De flasker om dagen har jeg efterhånden fortyndet så meget at det faktisk er vand (250 ml vand til 1 ske Modermælkserstatning for farvens skyld - svarende til 12% opløsning). Det accepterer han fuldt ud. Den om aftenen er stadig 100% mælk.
Mit spørgsmål lyder så - SKAL jeg absolut afvænne ham med de flasker om dagen, når det nu næsten er vand? Han drikker fint af kop, men får altså størstedelen af sin væske via flasken.
Snart skal han kun sove en gang (hvornår begynder de ca på det?) og så er "problemet" jo endnu mindre...
Aftenflasken havde jeg tænkt mig at fortynde langsomt nu, så han stille og roligt kompenserer for den manglende næring i løbet af dagen. Men hvis jeg ender med at give ham en ligeså tynd blanding - er det så ok at have det med som putteritual? Eller skal han absolut afvænnes?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Iben