Afvænning af flaske - 10 mdr.

15. april 2004

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Afvænning af flaske - 10 mdr.

Hej Helen

Jeg kan læse der er andre med mit spørgsmål, men et lille tillægsspørgsmål:

Min dreng på 10 mdr får en sutteflaske hver gang han skal sove, som er 2 gange om dagen og så om aftenen.

De flasker om dagen har jeg efterhånden fortyndet så meget at det faktisk er vand (250 ml vand til 1 ske Modermælkserstatning for farvens skyld - svarende til 12% opløsning). Det accepterer han fuldt ud. Den om aftenen er stadig 100% mælk.

Mit spørgsmål lyder så - SKAL jeg absolut afvænne ham med de flasker om dagen, når ...

Annonce

... det nu næsten er vand? Han drikker fint af kop, men får altså størstedelen af sin væske via flasken.
Snart skal han kun sove en gang (hvornår begynder de ca på det?) og så er "problemet" jo endnu mindre...

Aftenflasken havde jeg tænkt mig at fortynde langsomt nu, så han stille og roligt kompenserer for den manglende næring i løbet af dagen. Men hvis jeg ender med at give ham en ligeså tynd blanding - er det så ok at have det med som putteritual? Eller skal han absolut afvænnes?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Iben

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige