Søvn, mælk, sovepose mv.

7. november 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Søvn, mælk, sovepose mv.

Kære Helen

Tusind tak for dit lange svar. Vores internet er helt umuligt så det virker som vinden blæser og jeg for kun halvdelen af beskederne så jeg er glad for jeg fik din mail.

Den unge dame har fået mikro rugbrødshapser med philadelphia natural og leverpostej i dag, er det en god ide? Vi har været til baby salmesang og rytmik i kirken så hun fik hapser af min veninde.

Siden jeg skrev sidst er Anna begyndt at sove fra kl. 17:00 til næste morgen. Det syntes jeg er lige lovlig tidligt og så mangler hun jo også en gang aftensmad. Og hun havde tabt lidt i sin vægtkurve sidst sundhedsplejersken var her. 72 lang 8100 kg Så jeg har taget hende op igen kl 20:00 og givet hende grønsager og så lagt hende igen kl 22:00. Du skriver ammes 23-24 skal jeg så tage Anna op tidligere end kl 20:00 og så igen kl 23:00 ellers skal jeg lade hende sove og så give hende mad når hun vågner af sig selv?

Jeg syntes ikke jeg har så meget mælk mere. Og Anna er ikke voldsomt interesseret men skal jeg bare blive ved? er det bedst for hende stadig at blive ammet som du skriver?

Jeg syntes ikke det går så godt med at drikke selv om koppen er en lille espressokop. Kun hvis hun sidder på skødet af mig når jeg hælder. Ellers sidder Anna mere og laver brrrrrr med læberne eller kører rundt med tungen i det. Det går en anelse bedre med mælk i espresso koppen. Jeg er usikker på om hun for nok vædske. Min mor har prøvet og give Anna vand på sutteflaske men det frister heller ikke.

Anna kan bedste lide grøden når det er helt finmalet. skal jeg blende havregrøden? jeg har givet hende sådan noget ...

Annonce

... nestle havregrød og det er jo helt pulveriseret. Men jeg syntes hun er blusset meget op på kinderne, halsen og kravebenene med noget der ligner eksem. sådan noget rødt hævet skjoldet noget. Syntes det ligner det Lars har. Jeg tænkte om det muligvis er alt det stads der er i grøden der fremkalder det. hun for det en gang og så grønssagsmos en gang og så urtekram grød med modermælkerstatning Så jeg vil hellere selv lave det. Jeg ved bare ikke helt hvordan. Min veninde sagde hun putter modermælkserstatning i så hendes søn for det han skal bruge.

Jeg ved ikke om jeg skal købe en voksipose til Anna. hun har en bugaboo barnevogn den er 80 cm lang og Anna er 72 cm. Så hun skal snart til at sidde i klapvognsdelen. Eller er det bedre hun ligger ned så længe som muligt? Hun har en flyverdragt og en fleecedragt jeg ligger hende i fleecedragten nu med dyne over. Men jeg ved ikke om det er varmt nok? jeg syntes hun hoster lidt når hun har sovet ude.

Nu sover hun i sin lift nede i sin juno seng. Men hvornår skal jeg rykke hende ned i sengen og skal jeg så korte den af med noget for den virker jo noget voldsom. Nu møver hun helt op i et hjørne af liften og ligger med bøjet nakke når hun sover.

Jeg skal på kursus i Italien. Jeg skal rejse d. 27/11 kl 6 hjemmefra og retur igen d. 28/11 kl 24. Hvad gør jeg så med amningen? vækker Anna og ammer hende inden jeg tager i lufthavnen og så tager brystpumpen med og malker ud om aftenen og igen næste morgen? skal jeg amme ud inden jeg rejser så der er noget mælk Lars kan give. Jeg syntes bare der er lidt slunkent med mælk i øjeblikket.

Kærlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder