Brev:
Nattesøvn og ruller ikke
1. november 2008
Alder:
6 mdr.
Nattesøvn og ruller ikke
Hej Helen.
Min lille dreng på 6,5 mnd. sover ikke så godt om natten for tiden og har ikke gjort det i den sidste måned. Han kommer falder i søvn for natten ved 19.30-tiden og sover som regel til jeg selv går i seng ved 23-tiden. Da kan han godt vågne og vil så op. Nogle ganger er han ulykkelig, men som regel er han bare glad og vil så op. Andre gange er han lidt utilfreds, men han græder ikke. Det kan også være han først vågner ved 2-tiden, eller 4-tiden. Og han vil bare ikke sove videre. Andre nætter sover han fint og vågner kun en gang for at ammes. Måske kan han også falde i søvn igjen og derefter vågne en gang hver time til det er morgen.
Tidligere har han sovet ca. 8+4 timer hver nat, så jeg kan ikke forstå hvad det skyldes. Er det noget at gøre ved det eller er vi bare nødt til at vente på det går over? Jeg ammer ham aldrig mere, end en gang per nat. Problemet er blevet værre efter han begyndte med fast føde for to uger siden. Er det tilfældigt?
Til sidst har jeg et spørgsmål om motorik. Han kan stadivæk ikke rulle rundt. Eller det vil sige han har gjort det en enkelt gang for to måneder siden, men aldrig igen. Han prøver lidt, men giver hurtigt op. Han kan ellers både sidde og bevæge sig rundt på gulvet (sidstnævnte ved jeg dog ikke om er bevidst). Er der noget vi kan gøre ved det rullen, eller er det skidt han ikke kan?