Brev:
Søvn, tænder - udviklingsspring?
29. oktober 2008
Alder:
6 mdr.
Søvn, tænder - udviklingsspring?
Hej Helen!!
Så er der igen opstået en masse tvivl og dermed nogle spørgsmål.
Vores dreng er nu 6 måneder. Han er en glad og storsmilende og udforsker verdenen.
Han har den sidste måned kunnet sidde selv og kan trille fra mave til ryg - og med meget lidt støtte fra ryg til mave samt vil han meget gerne lave kravlebevægelser med benene. Så mht udvikling mener jeg at han er helt med.
Jeg har tidligere spurgt til hvorledes at jeg skulle lære ham selv at falde i søvn i barnevognen. Dette lykkedes faktisk - i en periode. Men inden for de seneste 14 dage er han begyndt at ændre adfærd. Jeg har hidtil siddet med ham, givet ham sutten og hans sovedyr, hvorefter jeg har lagt ham ned i mine arme/favn i 1 - 2 min. hvorefter jeg har lagt ham i barnevognen, stillet denne ud på terassen og hvis nødvendigt trillet lidt i max 2 min.
Nu bliver han urolig når jeg lægger ham i armene, smider sutten og kaster rundt med sovedyret og ligger som en flitsbue. Ligger jeg ham i barnevognen ligner han en der går i panik og fægter med arme/ben og begynder straks at pive, smågræde. Jeg har prøvet at amme ham i søvn, men det synes jeg er en dårlig vane at starte, samt en stakket frist. Lige nu kan jeg nogle gange trille ham i søvn, ved at køre ca. 100 m.
Hvad sker der????
Jeg har på fornemmelsen at han er ved at springe fra 3 til 2 lure om dagen. Samtidig tror jeg at gummerne klør og at der er tænder på vej indenfor den næste måned.
Hidtil har det fungeret som vanlig i vuggen.
Natten er også ved at ændre sig. Han er begyndt at vågne hver ca. 2 timer og skal have bryst ellers protesterer han meget højlydt. Har kunnet give ham sutten og så bryst hver 3. - 4. time. Han for skemad 4 gange om dagen. 1 gang øllebrød, 2 gange kartoffelmos og 1 flerkornsgrød. Han vil meget gerne spise. Dertil bryst af mig morgen og inden sengetid.
Jeg har overvejet at lægge mig i et andet værelse for at se om det er mig, der vækker ham ( Jeg snorker ) men den lyd må han da være vant til??
Hvad sker der og hvad kan / skal jeg gøre????
Hilsen
Jette