Brev:
Mad, sove og motorik
19. september 2008
Alder:
7 mdr.
Mad, sove og motorik
Hej Helen.
Jeg har en dreng på 7 mdr. som jeg har lidt problemer med at få til at spise et helt skemåltid. Han vil gerne smage men så ikke mere. Han spiser dog godt til aften hvor han får kartoffelmos med div. grøntsager og kød. Men han er sulten igen efter 1½ time.
Vil lige skrive hvordan vores dag ser ud. Det er svært at skrive tider men prøver. Der går højst 2 timer mellem hvert grødmåltid.
Kl. ca 02 eller 05. 200ml mme
Kl. ca 08 grød og 100ml mme
Sover 45min - 1½ time
kl. 10-11 grød med mos. Har prøvet med rugbrød nogle gange går det fint andre gange kløjs han i det så han kaster op.
Sover 45min
kl. 12-13 ca 200ml mme har nogle gange byttet rundt på dette måltid og det kl 10-11
kl. 15.30 grød med mos
Sover 30-45min
kl. 17 - 17.30 kartoffelmos spiser mest ved dette måltid. Han får gerne en skorpe mens jeg laver mad.
kl. 19.30 200ml vælling eller mme
Han får vand i kop til alle måltider.
Hvordan lærer jeg ham at falde i søvn selv? Vil så gerne kunne ligge ham i sengen om aftenen og så han falder i søvn selv. Jeg har ham på armen om aftenen og det er ved at være lidt tungt.
Om dagen kan jeg bare ligge ham i barnevognen og trille lidt frem og tilbage.
Han er stadig ikke så god til at rulle fra mave til ryg er dog ellers godt med motorisk. Men han vågner mange gange i løbet af natten hvor han bare lige skal vendes om på ryggen hvilket er lidt irriterende.
Hvad kan jeg gøre for at lære ham at rulle hele vejen selv? Vi øver at rulle når han leger men han vil helst ikke ligge ned og lege han bliver hurtig sur når han gør det.
Håber du kan finde rundt i det jeg har skrevet og kan se mine spørgsmål.
Venlig hilsen
en usikker mor