Hvorfor sagde hun sådan?

4. maj 2007

Alder:
7 mdr.

Hvorfor sagde hun sådan?

Hej Helen

Min lille datter er lige blevet 7 måneder. Jeg har været så glad, for hun smiler til alle mennesker når hun sidder i sin barnevogn og hun rækker sine små hænder ud mod folk der kommer gående på gaden mens hun griner. Og folk smiler tilbage til hende og siger "sikke du charmer".

Men en dag var der en gammel dame der sagde, at det ikke var så godt at hun smilede sådan til alle. Jeg ved ikke hvad hun mente med det og jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kan få det ud af hovedet. Det var bare som om der lå en skjult hentydning til et eller andet jeg ikke kan ...

Annonce

... gennemskue.

Måske er det fordi jeg tænker at hun mente, at hun burde være mere forsigtig over for fremmede, og at det er usundt at være så smilende over for alle. Måske er det helt ærligt fordi jeg følte at hun mente at jeg ikke havde fået hende knyttet ordentligt til mig og min mand - de nære relationer. Jeg kan jo være lige glad med hvad hun mente, men jeg har tænkt meget på det siden.

Er forkert at et barn på 7 måneder ikke er mere forbeholden? Jeg føler nemlig at jeg hver dag fylder hende med spandevis af kærlighed, og at min mand også gør det.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!