Uenige om opdragelse?

28. november 2003

Alder:
8 mdr.

Uenige om opdragelse?

Jeg har en dejlig glad og meget livlig dreng på 8 mdr. Han er allerede nu interesseret i alt det han ikke må pille i og min mand og jeg er enige om, at når den tid kommer, hvor han kan komme omkring, er det op til os at være tålmodige, flytte ham væk fra tingene og venligt, men bestemt sige "nej".

Problemet er min mands forældre - dog mest hans far. De er min søns eneste "barnepiger" og de er meget, meget glade for ham. De har dog den mening, at i deres hjem gælder deres regler. F.eks. lader de ikke være med at ryge i den lilles nærvær, selv om de ved, at vi ikke bryder os om det. Hjemme hos os ryger de ikke.

Jeg er nu bange for, at de skal slå ham over fingrene, når han piller i ting han ikke må. Man kan ...

Annonce

... måske mene, at det er et lille problem, men jeg ønsker på ingen måde, at mit barn skal blive slået.

Jeg ved (det fortæller min mands far i stolthed), at han har slået - rigtig slået min mand som barn. Hvordan kan jeg være sikker på, at de ikke vil gøre det mod mit barn?

De er enormt svære at tale med. Når jeg fortæller dem om, hvordan jeg gerne så mit barn opdraget, er det som om han "griner" overbærende. Jeg er overbevist om, at de synes jeg er for blød. Hvordan kan jeg ændre reglerne for mit barn i deres hjem?

Det skal siges, at jeg på alle andre områder er meget glade for dem og værdsætter deres åbenlyse kærlighed til min søn - var det bare ikke lige for dette problem.

Med venlig hilsen
"den bløde mor"

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig