Rund fødselsdag og pasning - 7 mdr.

5. juni 2009

Alder:
7 mdr.

Rund fødselsdag og pasning - 7 mdr.

Kære Helen

Tak for dit sidste svar, og jeg er ked af, at jeg allerede har et nyt spørgsmål til dig. Men vores børn skal passes, og da jeg jo stadig ammer vores datter, har jeg lige brug for at vende det med dig.

Svigermor fylder 60, så jeg er jo næsten nød til at tage med til festen, og det er mine forældre, der skal passe børnene, og det er jeg helt tryg ved. De kender dem godt, og det hjemme ved os, og jeg ved, at de vil ringe, hvis der bliver brug for det. Festen holdes ca 20 min fra, hvor vi bor, så jeg kan være hjemme rimelig hurtigt. Min datter vil være 8 mdr, når de skal passe hende.

Vores datter bliver nu puttet i sin egen seng på sit værelse omkring 19-19.30, hun bliver ammet ...

Annonce

... inden, og kommer så ned i sengen, hvor hun ligger ca en halv time, inden hun sover. Så vågner hun omkring midnat for at få noget at spise igen, og der kan jeg jo sagtens være hjemme igen. Jeg er mere bekymret for den amning, inden hun skal sove. Hun spiser ikke ret meget til aften og har aldrig fået flaske, så hvad tænker du om det? Hvordan griber vi det ”bedst an” eller tror du, jeg skal blive hjemme, til hun er ”ammet af” til natten ?

Vores datter falder som regel i søvn på maven, vender sig selv derom, men kan ikke altid komme tilbage igen, men kalder så på os. Skal jeg vende hende, når hun sover, så hun ligger på ryggen, jeg tænker i forhold til vuggedød ?

På forhånd tak.
Venlig hilsen Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.