Brev:
Svigermor driver mig til vanvid
29. oktober 2007
Alder:
5 mdr.
Svigermor driver mig til vanvid
Hej Helen.
Så er jeg her igen, men med et problem som faktisk har stået på siden mig og min kæreste fandt hinanden. Nemlig hans mor, hun er virkelig ved at drive mig til vanvid..
Min kæreste har jo to dejlige unger som jeg kommer rigtig godt ud af det med, dejligt:), men når vi er på besøg ved hans mor skal jeg AlTID høre på hvor dårligt børnene har det, og at nu har de ikke lige fået de aller super moderne sko og det er jo ganske forfærdeligt, hmm... Jeg vil dog give hende lidt ret i at deres mor tænker lidt for meget over hendes eget behov end børnenes, men synes dog ikke at børnene lider meget under dette, har prøvet at sige til hende, at børn ikke tager skade af ikke at være den første i klassen med det hele, men igen uden resultat.
Tilmed ELSKER hun at diskutere og hun har ALTID en anden holdning end mig, ISÆR hvad børneopdragelse angår og så modsiger hun sig alligevel hele tiden, så jeg er ved at blive snotforvirret :(
Mig og min kæreste har jo en datter på 5½ mdr og har på fornemmelsen, at hans andre to piger er meget mere i hendes hjerte, da hun elsker at købe tøj osv til de andre to og nå ja så er der jo lige den lille, hende må vi hellere købe noget til også, så det ikke skal se ud som om at hun bedre kan lide de to store, hvilket jeg er lidt ked af.
Hun har også den indstilling, at når vi er ved hende så er det HENDE der bestemmer, hvordan det skal foregå, har prøvet at snakke med hende om at det jo rent faktisk er os der bestemmer i sidste ende, men det ender altid med et KÆMPE skænderi, smækkede døre og nogle gange er jeg endda også gået, fordi jeg simpelthen ikke kan klare bare at se på hende. Og så kan hun lige pludselig vende og være rigtig forstående og det er her jeg bliver total forvirret.
Min kæreste virker lidt som om at han er bange for sin mor, så det er altid mig der tager turen med hende, håber du kan hjælpe mig lidt på vej med dette her, da jeg synes at det er ved at være ret træls at skulle diskutere hele tiden.
Mange hilsner fra den anonyme mor.