Brev:
Pasning hos bedsteforældre
15. oktober 2007
Alder:
9 mdr.
Pasning hos bedsteforældre
Kære Helen
Jeg skriver igen til dig, men denne gang ikke om søvnproblemer ;o). Jeg er nemlig lidt frustreret i forhold til pasning af min snart 10 mdr. gamle dreng.
Når han bliver passet (i gennemsnit hver 14.dag og nogle gange med overnatning) er det altid hos enten farmor og farfar eller hos morfar og kæreste. Min søn er meget glad for dem alle 4 og udover pasning ser han dem ca. en gang om ugen. Så vi har heldigvis et meget tæt forhold til dem, som jeg sætter meget stor pris på.
Dog opstår mit problem når vi skal hente ham hos farmor og farfar. Når jeg tager ham op og vil give ham et knus bliver han sur og vil kun være hos farmor. Andre gange bliver han virkelig ked af det, græder hjerteskærende og kaster sig frem for at farmor skal tage ham. Det gør mig enormt ked af det og det er så frustrerende at føle sig så afvist af sit barn. Jeg kommer hurtigt til at føle at jeg har svigtet ham eller at jeg ikke gør det godt nok.
Det er jo hurtigt overstået og når vi kommer hjem er han jo igen den kærlige glade dreng over for mig, men det nager mig nu alligevel. Når det er min kæreste der tager ham op reagerer han slet ikke så voldsomt, hvilket min kæreste jo synes er lidt mærkeligt. Sikke følelser sådan en lille størrelse kan få op i een ;o).
Jeg vil lige nævne at han startede i vuggestue da han var 8 mdr. gammel og at han ikke reagerer sådan når det er morfar der har passet. Derudover sover han altid nærmest igennem fra kl. 20-06 når han sover hos bedsteforældrene, kun med en enkelt nat måltid og hjemme hos os har han det sidste lange stykke tid vågnet op til flere gange om natten og været ked af det.
Jeg vil nok bare gerne høre om det er en normal reaktion eller det er tegn på at han bliver passet for meget, eller noget andet??
Mange hilsener fra Camilla