Uenige om opdragelse?

28. november 2003

Alder:
8 mdr.

Uenige om opdragelse?

Jeg har en dejlig glad og meget livlig dreng på 8 mdr. Han er allerede nu interesseret i alt det han ikke må pille i og min mand og jeg er enige om, at når den tid kommer, hvor han kan komme omkring, er det op til os at være tålmodige, flytte ham væk fra tingene og venligt, men bestemt sige "nej".

Problemet er min mands forældre - dog mest hans far. De er min søns eneste "barnepiger" og de er meget, meget glade for ham. De har dog den mening, at i deres hjem gælder deres regler. F.eks. lader de ikke være med at ryge i den lilles nærvær, selv om de ved, at vi ikke bryder os om det. Hjemme hos os ryger de ikke.

Jeg er nu bange for, at de skal slå ham over fingrene, når han piller i ting han ikke må. Man kan ...

Annonce

... måske mene, at det er et lille problem, men jeg ønsker på ingen måde, at mit barn skal blive slået.

Jeg ved (det fortæller min mands far i stolthed), at han har slået - rigtig slået min mand som barn. Hvordan kan jeg være sikker på, at de ikke vil gøre det mod mit barn?

De er enormt svære at tale med. Når jeg fortæller dem om, hvordan jeg gerne så mit barn opdraget, er det som om han "griner" overbærende. Jeg er overbevist om, at de synes jeg er for blød. Hvordan kan jeg ændre reglerne for mit barn i deres hjem?

Det skal siges, at jeg på alle andre områder er meget glade for dem og værdsætter deres åbenlyse kærlighed til min søn - var det bare ikke lige for dette problem.

Med venlig hilsen
"den bløde mor"

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder