Brev:
Bedsteforældre og opdragelse
17. april 2004
Alder:
6 mdr.
Bedsteforældre og opdragelse
Kære Helen
Jeg skriver til dig fordi jeg er ved at koge over.
Min søn på 6 måneder har fået mellemørsbetændelse, og jeg skulle på apoteket efter noget til ham, og da han græd meget ville jeg have min svigermor til at sidde i bilen, mens jeg var inde på apoteket. Hun var desværre ikke hjemme, så bedstefar ville gerne se efter ham hjemme hos dem, jeg var ikke helt tryg, men kunne ikke få mig til at sige nej.
Vi har tusinde gange sagt at vi ikke vil have, at de skal give han noget at spise, ikke engang smage på det, vi fortæller hvad han må få. MEN da jeg så henter min søn er han totalt klisteret ind i chokolade og noget kikse værk (jeg ved ikke, hvad det er han har fået), jeg bliver rigtig skuffet og gal, jeg synes han træder over min grænse, så jeg tog min søn og vi kørte hjem, vi talte ikke om det.
Mit spørgsmål er om det er os der er til grin ved at vi helst ikke vil have andre propper alt muligt i munden af ham?
Hvordan skal man mon fortælle det til dem så de forstår det?
Det er hårdt at blive ved med at fortælle, at vi ikke vil have det, og den grimme følelse af at de synes vi er til grin.
Men vi er nu hans forældre og jeg mener vi bestemmer.
Det hjalp at få det ud, der skal ikke meget til at vælte læsset når man har et syg barn
Jeg håber virkelig du vil hjælpe os.
Venlig hilsen
Kirsten Nielsen
P.S. Mange tak for de gode svar du giver.