Brev:
Bedsteforældrene mangler
23. juni 2009
Alder:
9 mdr.
Bedsteforældrene mangler
Kære Helen
Du har tidligere hjulpet mig med sovevaner og nu er jeg tilbage med en helt anden problematik – min svigerfamilie.
Jeg kommer fra en familie som ses meget – vi ringer ofte sammen og er interesseret i hinandens ve og vel. Min mand kommer fra en skilsmisse familie, som sjældent ses. Jeg havde håbet, at det ville ændre sig i forbindelse med det ”første barn” i familien og det var da også meget spændende den første måned, men så heller ikke længere. De kan sagtens snakke sammen alle sammen og være i stue sammen uden problemer. Ingen af dem gør dog noget for at være sammen med deres barnebarn/nevø. Når jeg siger, at de bare skal komme forbi og sige hej, er der som oftest en undskyldning og jeg trækker mig tilbage.
I forbindelse med, at jeg var gravid skrev jeg en sms til dem alle af og til, med hvordan det gik og hvor stor den lille var og hvor meget der blev sparket. Dette gør jeg stadig – nu kravler vi, vinker, kysser, vasker tøj mv. Der kommer også tilbagemeldinger fra de fleste, men interessen bliver ikke større af den grund. Når vi så endelig ses kan de ikke forstå hvorfor deres barnebarn ikke vil dem og kun vil være hos mor eller far. Vi fortæller dem, at de jo ikke er kendte ansigter og derfor bliver nødt til at ses noget oftere, men der sker alligevel ikke noget.
Det generer ikke min mand, som mener at det er deres tab og jo det er også rigtigt, men det er da også vores søns. Jeg ved ikke hvad jeg mere kan gøre, da jeg samtidig heller ikke føler at det er mig der skal konfrontere dem med det mere end jeg allerede gør.
Hilsen moderen