Brev:
Vil ammes og ikke have flaske
15. maj 2008
Alder:
7 mdr.
Vil ammes og ikke have flaske
Hej Helen
Jeg har en dreng på knap 7 mdr. De sidste par uger har amningen ikke kørt så godt. Han er meget nysgerrig og opmærksom, hvilket gør at han ikke kan koncentrere sig om amningen. Min mælk tager ca. 1 min. om at løbe til, og ofte bliver han utålmodig og sur, hvorefter det er umuligt at amme ham. Derfor vil jeg gerne begynde med mme i flaske, men han vil ikke tage en flaske, selv om han ellers har været god til det tidligere.
Lige nu ammer jeg ca. 4-5 gange i døgnet, men det går bedst om aftenen og om natten - måske fordi han der er træt og ikke har travlt med at kigge og lege. Synes egentligt, at han ikke skal ammes om natten længere, men er bange for at han ikke får nok mælk så. Mit spørgsmål går på, hvordan jeg får ham til at bruge sutteflaske igen?
Med venlig hilsen
Anne