Brev:
Amning om natten og solcreme
29. april 2008
Alder:
6 mdr.
Amning om natten og solcreme
Hej Helen
Jeg har en søn på 6 måneder, der vågner ca. 5 gange om natten fra han er lagt i seng ved 19-20 tiden til kl. 06.30 hvor vi står op. Alle 5 gange vil han have bryst, jeg har prøvet at give ham sut og tilbyde vand, både af flaske og kop, men uden held.
Han bliver meget gal når han ikke får bryst. Inden kl 24 får han bryst i ca. 8 min. men de 4 andre gange i løbet af natten spiser han ca. 5 min og falder derefter i søvn, jeg er bange for at han er begyndt at blive natspiser og har derfor brug for råd til hvordan jeg skal få det vendt. Er frisk på at tage kampen op, men er bekymret for hvis han virkelig er sulten om natten.
Siden han var 5 ½ måned, har han i løbet af dagen fået tilbudt grød eller kartoffelmos m. grønt 2 til 3 gange, derudover ammer jeg ham ca. 4 gange i løbet af dagen. Han spiser kun meget få skefulde mad og spiser kun fra det ene bryst, selvom jeg tilbyder det andet bryst bagefter, vil han som regel ikke have det.
Samtidig vil jeg høre om der findes en solcreme til hans ansigt og hænder, selvom jeg vil holde ham ude af solen så vidt muligt, er det svært at undgå sol i ansigtet, eller burde det være nok med en solhat.
Med venlig hilsen
Birgitte