Brev:
Brystbetændelse - igen. Ammestop?
14. april 2008
Alder:
6 mdr.
Brystbetændelse - igen. Ammestop?
Kæreste Helen.
Nu må jeg på den igen, da jeg netop har fået en omgang slem betændelse igen. Sidste gang var for ½ år siden da min datter var 14 dg gammel. Denne her gang bad jeg dog om Penicillin, da jeg sidste gang lå med 40 i feber i 6 dage....og det har allerede hjulpet.
Jeg spekulerer dog på, om det er tid til at stoppe amning? Jeg har ikke lyst til at blive så dårlig igen!! (passer ellers på med indlæg og undgå kulde etc...). Dog tror jeg det bliver meget svært at overbevise den lille dame herhjemme om!!!
Min datter er 7 mdr den 23. april. Vil gerne tage flaske med min mælk, men ikke så gerne Allomin eller Nan. Hun spiser igen :o) - grød morgen, mos til middag og aften og får nogle gange frugt om eftermiddagen efter lyst. Evt lidt bolle/agurk(stort hit)/skorpe at sidde og gnaske i. Hun er ikke meget for klumper eller min egen mos, så det bliver købemad i stor stil, men håber snart at have overskud til at lave lidt selv igen og begynde at mikse...Er det ikke den bedste løsning, tror du?
Mht ammestoppet er jeg altså i tvivl om, hvordan vi skal klare det, da hun stadig ammes ved sengetid ca 20, evt kl 22, igen kl 24 og ofte 3/4 og evt. 6. Jeg ved, det er for meget, men vi bor i en lille lydt lejlighed og hun LARMER og råber og græder, så vi bliver helt forlegne, medmindre hun kommer over i sengen og får en tår mælk og ligger ved mig resten af natten. Det er som regel der omkring 3-4 stykker, det sker...
Jeg synes egentlig hun spiser meget i løbet af dagen både af mad og mælk, så kan ikke forstå, at hun kræver sådan om natten. Men hun spiser jo når hun lægges til nat også...
Kan du hjælpe med, hvordan vi evt gennemfører et ammestop, når det er svært at give flaske og samtidig sikrer at hun får mælk nok. Jeg tilsætter lidt til grød og evt kartoffelmos, men det bliver jo ikke mere end 50-100 ml/dag.
På forhånd tak for dine mange guldkorn.
Karin