Brev:
Hvornår er det ok at stoppe med natamning og ammebehov om dagen
12. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Hej Sundhedsplejerske
Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med.
Jeg har en søn på 8½ måned og han trives i bedste velgående. Han er kommet rigtig godt igang med almindelig mad, og får de fleste dage kun bryst tidlig morgen og til natten og om natten. Er det nok mælk for ham eller skal jeg amme ham mere?
Derudover vil jeg meget gerne snart til at have min nattesøvn igen. Jeg ammer ham 1-2 gange om natten, men jeg kan mærke, at jeg er kørt surt i det. Jeg har en søn på 20 mdr som også kræver meget, så jeg vil gerne væk fra natteamningen. Jeg har forsøgt i to nætter, blot at tilbyde ham vand og lade ham græde og bare trøste. Så går det godt i et par nætter efterfølgende, men så falder det blot tilbage til det gamle.
Jeg ved simpelthen ikke om det blot er tryghed eller hyggen han efterspørger, men hvornår er det ok at stoppe med natteamningen? og hvordan skal jeg gøre det? Hvornår kan jeg helt stoppe med at amme? Han er blevet tilbudt flaske, men det afviser han helt og aldeles.
Jeg håber at du kan hjælpe mig på rette vej, for jeg har virkelig snart brug for noget søvn?
Venlig hilsen
Janne