Brev:
Amning, mælken
2. september 2007
Alder:
6 mdr.
Amning, mælken
Hej Helen
Jeg ammer min datter på 6½ måned. Dette har jeg gjort hele tiden, og er nu selvfølgelig også begyndt at give hende grød og mos. De første 4 måneder jeg ammede hende, malkede jeg somme tider lidt ud, såfremt hun skulle passes af en anden, hvis jeg skulle noget i et par timer. Der har mælken set normal ud.
Forleden dag skulle jeg ud og spise med nogle kollegaer. Jeg var væk i ca. 9 timer. Da jeg kom hjem blev jeg nødt til at malke lidt ud, da de var ved at ”springe”. Jeg malkede 180 ml. ud på det ene bryst. Jeg har stort set altid ammet på 1 bryst, da det andet altid har været mærkeligt fra starten. Vorten er indadvendt, og Sofie fik altid suttede skævt, så der har aldrig været særlig meget i det, da det selvfølgelig var ubehageligt. Det andet kører så for fuld skrue, og det har gået fint.
Jeg opdagede at det var meget tyndt, ligner skummetmælk.
Jeg må indrømme at jeg fik 3 øl og en irsk kaffe på hele aftenen, og jeg nød det…… Jeg plejer aldrig at drikke meget, da jeg ammer, så dette var toppen i over et halv år.
Mit spørgsmål er om det er normalt at mælken begynder at blive tyndere efter ½ år??
Kan jeg godt gemme det i fryseren og give hende det senere, selvom jeg havde drukket lidt??
Ellers trives hun. Hun er lige begyndt at sidde selv, så det er stort……. Hun får grød og mos 2 gange i løbet af en dag og ammes resten af tiden.
Desværre fik jeg ikke hende til at bruge sut, selvom jeg prøvede med en anden type, som du anbefalede, så hun er bare den type, som ikke gider en nattesut…
Med venlig hilsen
Marianne