Brev:
Amning aften og nat
30. august 2007
Alder:
6 mdr.
Amning aften og nat
Kære Netsundhedsplejerske.
Jeg har tidligere skrevet vedr vores søns (6 mdr) spise og sove vaner og fik god hjælp, som fungere fint om dagen. Vi kan bare ikke få det til at fungere om natten.
Han falder i søvn selv, stille og roligt og i sin egen seng.
Vi prøver pt følgende:
Dagen fungerer...
kl 17 grød og vand
kl 19 amning og puttes
mellem kl 23-24 amning
mellem kl 05-06 amning.
Det virker bare overhovedet ikke.
Han bliver puttet kl ca 19 og følgende to ting kan ske: han vågner ved 21-22 tiden og græder, jeg ender altid med at amme da han græder meget. Har prøvet at tage ham fra tidligt, men han sutter og sutter. Vågner igen ved 02 tiden og ammes igen, og så sover han ofte til mellem 06-07.
Eller; Puttes kl 19, jeg vækker ham og ammer kl 23.30 når jeg går i seng og så vågner han mellem 2 og 4, en til to gange, og jeg ender igen med at amme.
Vi har prøvet at far tager over, men han græder meget og jeg er af den opfattelse det skal han ikke, så jeg ammer ham, han har jo også bedst at sammenhængende søvn.
Han er glad for grøden og drikker fint af kop, men bruger ikke sut eller flaske, det har han aldrig villet.
Han må gerne få mælk, men jeg er meget træt, sikkert fordi jeg ikke får meget sammenhængende søvn og begynder at have svært ved at falde i søvn efter amningen, så jeg kunne godt bruge et godt råd...:)
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen Jane