Natamning - 7 mdr.

5. april 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Natamning - 7 mdr.

Kære Helen

Så er jeg her igen!

Først en personlig fanhilsen! Tak for hjælpen indtil nu. Min datter er ude af sit svøb, sover under kugledyne og bliver puttet i egen seng. Jeg havde bare så meget brug for den støtte, opmuntring og tro på mig selv og mit instinkt, du gav mig!

At få min datter puttet i hendes egen seng har ligesom hjulpet hende til at kunne vende og dreje sig om natten uden at vågne af det hver gang. Nu sover hun 3-4 timer i første stræk, og derefter vågner hun ca. hver 2. time og skal trøstes.

Til dem der måtte læse min mail vil jeg lige sige, at indføringen af den nye putteprocedure ikke var så slem, som jeg havde frygtet. Første aften græd hun en halv time, derefter var der et kvarter, hvor hun vågnede op, græd og faldt i søvn igen nogen gange. Næste aften tog det 10 minutter! Nu græder hun slet ikke når jeg lægger hende, hun giver sig højest lidt. Jeg bliver hos hende til hun er faldet helt i søvn, sidder bare med hånden på dynen, alt andet forstyrrer hende. Jeg giver hende en stofble med i seng og i barnevognen. Den putter hun hovedet ind i og falder i søvn. I alt tror jeg det tog hende 4 aftener at vænne sig helt til at blive puttet i sin seng, før det vuggede jeg hende i søvn i ...

Annonce

... armene.

Min datter spiser alt hvad hun får serveret, i øjeblikket er det grød morgen og middag, lidt frugt eftermiddag og grøntsagsmos om aftenen. 1 ½ dl. af gangen, frugtmos er det lidt forskelligt hvor meget hun har lyst til. Jeg ammer hende i det omfang hun har lyst om dagen. Hun går i seng ca. 19.30, hvor jeg ammer hende. Hun får mad igen når hun vågner ved 23 – 24 tiden. I timerne frem til kl. 4-5 stykker har jeg besluttet kun at trøste, ikke amme.

Mine spørgsmål er:

Virker det rimeligt at forestille sig, at min datter får mad nok i dagtimerne til at klare sig fra ca. 23 til 04 om morgenen?

I øjeblikket trøster vi hende enten i hendes vugge eller tager hende op i armene, når hun vågner og er ked af det om natten – hun græder en del! Er der andet vi kan gøre for at trøste hende?

Er dette vejen frem mod at hun kan sove længere tid af gangen efter midnat, eller kan du andre tricks?

Jeg er vist blevet lidt manisk i forhold til at få min datter til at sove, men næsten 7 mrd. uden rigtig søvn har næsten taget pippet fra mig, så nu, hvor der så småt begynder at ske noget og jeg kan se lidt lys forude, kan det næsten ikke gå hurtigt nok.

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen og god påske fra Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke