Brev:
Natamning - 7 mdr.
5. april 2007
Alder:
7 mdr.
Natamning - 7 mdr.
Kære Helen
Så er jeg her igen!
Først en personlig fanhilsen! Tak for hjælpen indtil nu. Min datter er ude af sit svøb, sover under kugledyne og bliver puttet i egen seng. Jeg havde bare så meget brug for den støtte, opmuntring og tro på mig selv og mit instinkt, du gav mig!
At få min datter puttet i hendes egen seng har ligesom hjulpet hende til at kunne vende og dreje sig om natten uden at vågne af det hver gang. Nu sover hun 3-4 timer i første stræk, og derefter vågner hun ca. hver 2. time og skal trøstes.
Til dem der måtte læse min mail vil jeg lige sige, at indføringen af den nye putteprocedure ikke var så slem, som jeg havde frygtet. Første aften græd hun en halv time, derefter var der et kvarter, hvor hun vågnede op, græd og faldt i søvn igen nogen gange. Næste aften tog det 10 minutter! Nu græder hun slet ikke når jeg lægger hende, hun giver sig højest lidt. Jeg bliver hos hende til hun er faldet helt i søvn, sidder bare med hånden på dynen, alt andet forstyrrer hende. Jeg giver hende en stofble med i seng og i barnevognen. Den putter hun hovedet ind i og falder i søvn. I alt tror jeg det tog hende 4 aftener at vænne sig helt til at blive puttet i sin seng, før det vuggede jeg hende i søvn i armene.
Min datter spiser alt hvad hun får serveret, i øjeblikket er det grød morgen og middag, lidt frugt eftermiddag og grøntsagsmos om aftenen. 1 ½ dl. af gangen, frugtmos er det lidt forskelligt hvor meget hun har lyst til. Jeg ammer hende i det omfang hun har lyst om dagen. Hun går i seng ca. 19.30, hvor jeg ammer hende. Hun får mad igen når hun vågner ved 23 – 24 tiden. I timerne frem til kl. 4-5 stykker har jeg besluttet kun at trøste, ikke amme.
Mine spørgsmål er:
Virker det rimeligt at forestille sig, at min datter får mad nok i dagtimerne til at klare sig fra ca. 23 til 04 om morgenen?
I øjeblikket trøster vi hende enten i hendes vugge eller tager hende op i armene, når hun vågner og er ked af det om natten – hun græder en del! Er der andet vi kan gøre for at trøste hende?
Er dette vejen frem mod at hun kan sove længere tid af gangen efter midnat, eller kan du andre tricks?
Jeg er vist blevet lidt manisk i forhold til at få min datter til at sove, men næsten 7 mrd. uden rigtig søvn har næsten taget pippet fra mig, så nu, hvor der så småt begynder at ske noget og jeg kan se lidt lys forude, kan det næsten ikke gå hurtigt nok.
Tak for hjælpen!
Med venlig hilsen og god påske fra Susanne