Ammeproblemer - 4 mdr.

13. december 2003

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Ammeproblemer - 4 mdr.

Hej

Min datter på snart 4 mdr. er inden for de sidste 14 dage begyndt at brokke sig, når hun skal ammes. Når hun lægges til, bliver hun ofte som en flitsbue, bliver sur og ender til sidst med at blive ked af det. Problemet kan afhjælpes med, at jeg ligger mig ned og ammer hende i stedet, men jeg kan jo ikke ligge ned alle steder!

Hun har altid skulle have nogle pauser, når hun spiser, samt har hun ...

Annonce

... altid været meget nysgerrig og let kunne afledes fra måltidet.

Jeg har både prøvet at mindske og forlænge tiden mellem amningerne, men det gør ikke en forskel.

Hun er ellers en meget glad, veltilpas pige, som næsten kun bliver ked af det i denne situation. Derfor påvirker det mig også meget, og i starten følte jeg at hun afviste mig.

Hvordan kan jeg få brudt denne onde cirkel?

Med venlig hilsen
June

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder