Natamninger fortsat

24. februar 2023

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Natamninger fortsat

Kære Helen

Tak for svar sidst, som var meget brugbart. Far rykkede tættest på lillebror og tog nætterne. Når han vågnede, blev han vugget eller taget med op i sengen for tryghed, men uden at lillebror kom for tæt på mig og dermed brystet.

Efter 1 nat med de nye rutiner, og forsat, bliver han nu ammet til godnat kl. ca. 18.45-19 fra begge, igen fra begge kl. ca. 22.30-23 og igen ved 2.30-3.30 tiden, hvorefter han sover til ca. 6.45-7 og starter morgenen med grød.

Nu er spørgsmålet, om vi skal forsøge at tage endnu en ...

Annonce

... amning fra ham, og hvordan vi gør det bedst muligt? Når han vågner og ikke bliver ammet, putter vi ham i dynen eller vugger ham kort, da han nu er begyndt at rulle om på maven eller sætte sig op. Så kræver det lige lidt mere at få ham til at sove igen.

Det virker som om, han faktisk er sulten på de to tider, jeg ammer ham sen aften og nat, da der er forskel på hans “lyd”.

Vi har også givet godnatgrød og prøvet med MME, men han vågner stadig kl. 22.30-23. Vi har også prøvet med vand, og der bliver han tosset.

Mange hilsner
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder