Ammestop - 10 mdr. kan jeg stoppe nu?

21. oktober 2021

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Ammestop - 10 mdr. kan jeg stoppe nu?

Hej Helen

Min datter bliver 10 måneder her den 24. oktober, og der er nogle ting som jeg er i tvivl om - og som jeg håber du kan hjælpe med.

Min datter bliver ammet i søvn, og bliver så lagt i hendes egen seng når hun sover - nogle gange vågner hun og falder så efterfølgende selv i søvn. Hun bliver ikke ammet i søvn til lur, her bliver hun bare trillet lidt rundt i barnevognen.

Problemet er, at hun vækker mig rigtig mange gange om natten, fordi hun vil ammes. Det hun jeg fint kunne leve med, men føler ikke overskud til det mere. Jeg er SÅ træt i løbet af dagen (har også en dreng på 3), og jeg skal snart starte på arbejde - og så holder det bare ikke.

Jeg har prøvet mange ting for, at stoppe nat amningen - selv alle de ting son du nævner i tidligere brev, men intet har haft den store effekt.

Jeg er derfor nået dertil, hvor jeg ønsker st stoppe med amningen - men kan jeg ...

Annonce

... overhoved gøre det nu? Hun vil ikke tage en flaske ned MME, hun virker heller ikke synderligt begejstret for det på kop. Så hvis jeg ikke kan få MME i hende, så kan jeg vel ikke stoppe med amningen? Hun har vel fortsæt brug for MM eller MME?

Hvordan stopper man bedst med amningen? Er det med nedtrapning, eller bare en kold tyrker? Og hvordan skal jeg gøre det, så jeg ikke traumatisere min datter? Hvordan skal jeg undgå at hun bliver meget ked af det?
Jeg er naturligvis interesseret i at gøre det helt rigtige - og derfor har jeg simpelthen brug for din hjælp!:-)

Lige nu ammer jeg hende aften inden hun skal sove, et hav af gange i løbet af natten og nogle gange om morgenen. Jeg ammer kun i løbet af dagen, hvis hun er ked eller virker som om hun har brug for det.

Jeg håber, at jeg kom godt omkring det hele - og jeg glæder mig til at høre fra dig!:-)

Hilsen
Den fortvivlede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder