Brev:
Ammestop - 10 mdr. kan jeg stoppe nu?
21. oktober 2021
Alder:
10 mdr.
Ammestop - 10 mdr. kan jeg stoppe nu?
Hej Helen
Min datter bliver 10 måneder her den 24. oktober, og der er nogle ting som jeg er i tvivl om - og som jeg håber du kan hjælpe med.
Min datter bliver ammet i søvn, og bliver så lagt i hendes egen seng når hun sover - nogle gange vågner hun og falder så efterfølgende selv i søvn. Hun bliver ikke ammet i søvn til lur, her bliver hun bare trillet lidt rundt i barnevognen.
Problemet er, at hun vækker mig rigtig mange gange om natten, fordi hun vil ammes. Det hun jeg fint kunne leve med, men føler ikke overskud til det mere. Jeg er SÅ træt i løbet af dagen (har også en dreng på 3), og jeg skal snart starte på arbejde - og så holder det bare ikke.
Jeg har prøvet mange ting for, at stoppe nat amningen - selv alle de ting son du nævner i tidligere brev, men intet har haft den store effekt.
Jeg er derfor nået dertil, hvor jeg ønsker st stoppe med amningen - men kan jeg overhoved gøre det nu? Hun vil ikke tage en flaske ned MME, hun virker heller ikke synderligt begejstret for det på kop. Så hvis jeg ikke kan få MME i hende, så kan jeg vel ikke stoppe med amningen? Hun har vel fortsæt brug for MM eller MME?
Hvordan stopper man bedst med amningen? Er det med nedtrapning, eller bare en kold tyrker? Og hvordan skal jeg gøre det, så jeg ikke traumatisere min datter? Hvordan skal jeg undgå at hun bliver meget ked af det?
Jeg er naturligvis interesseret i at gøre det helt rigtige - og derfor har jeg simpelthen brug for din hjælp!:-)
Lige nu ammer jeg hende aften inden hun skal sove, et hav af gange i løbet af natten og nogle gange om morgenen. Jeg ammer kun i løbet af dagen, hvis hun er ked eller virker som om hun har brug for det.
Jeg håber, at jeg kom godt omkring det hele - og jeg glæder mig til at høre fra dig!:-)
Hilsen
Den fortvivlede mor