Vuggestue og amning

8. oktober 2020

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vuggestue og amning

Hej Helen.

Jeg skriver igen og tusind tak for dine tidliger svar.

Det gav lidt ro i maven i sær det med at min søn skulle falde i søvn i egen seng og ikke i armene ved mig, som du spurgte hvorfor det var vigtigt for mig. Dette var fordi folk omkring mig sagde at det var en dårlig vane det andet og at jeg jo snart skulle begynde at øve at han lå i egen seng og falde i søvn. Så nu er han hos mig til han næsten sover og bliver så lagt ned i egen seng lige inden han sover helt. Så tak for det.

Nå skriver fordi min søn her d 1 okt er startet i vuggestue og det går godt syndes jeg.
Men omkring amning er ...

Annonce

... lige lidt i tvivl om hvordan jeg bør ligge dem for kan jo ikke amme han ved middagstid når han skal begynde at være der i flere timer (lige nu er han alene der i 1,5 time og skal i dag prøve at få en lur der for første gang )

Men ammer inden han får hans første lur og så sidst på eftermiddagen og så til putning og så nat.

Han er begyndt at vågne op kl 5 og kan ikke få ham til at sove videre og om 4 mdr skal vi til at op der når jeg begynder på arbejde. Så det skal jeg vel ikke begynde at ændre på selvom det ville være dejligt med at sove længe lige nu.

Håber det giver mening

Mange hilsner
Alenemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder