Brev:
Amning om natten, 5 mdr. gammel
5. maj 2005
Alder:
5 mdr.
Amning om natten, 5 mdr. gammel
Vores søn er blevet 5 mdr. og han sover stadig mellem far og mor (fødte ved kejsersnit så det var det nemmeste på det tidspunkt og så har det hængt ved). Han blir' ammet ca. 5 gange om dagen, han går risgrød til frokost (50 ml) og grøntsagsmos eller risgrød om aftenen (også ca. 50 ml) - han sover som regel fra kl. 20-20.30 og vågner en eller to gange inden vi kommer i seng (ca. kl. 23.00) og vil ha' mad.
Derudover vil han gerne ammes 3-4 gange hver nat - han spiser, det er ikke hygge-sutning. Er han sulten? Eller har han bare vænnet sig til at spise om natten? Vi ligge-ammer så det er ikke så slemt, men det er jo afbrudt søvn, både for ham og for mig. Har prøvet at gi' ham sutten, nusse ham på kinden, synge lidt men han vil ha' mad! Er det fordi han kan lugte mig?
Har prøvet at tilbyde ham brystet nogle flere gange om dagen, men han har ikke rigtig lyst til at spise, det skal lige siges at han allerede har to tænder i undermunden, så man ved hvornår han ikke har lyst til at spise....:o(
Hvad gør jeg for at vende det - skal begynde på arbejdet om ca. 2,5 måned så skulle han jo gerne snart til at sove lidt længere af gangen og ikke ha' så meget mad.
:o) Hvepze