Brev:
Amning, 12 måneder
28. januar 2018
Alder:
12 mdr.
Amning, 12 måneder
Kære Helen
Tak for dit seneste svar og på forhånd undskyld, at mine spørgsmål går lidt i ring.
Siden sidst er det gået fint. Vores datter sover igennem natten og skal kun en sjælden gang lige hjælpes med stillingsskift. Hun spiser også godt henne i dagplejen og er rigtig glad for at være der.
I dit seneste svar skrev du, at vi gerne skulle tilbyde hende godnatgrød. Det har jeg prøvet, men hun har ingen interesse i det. Hun er lige blevet 1 år og pt ammer jeg hende stadig til natten. Som jeg allerede skrev senest, så vil jeg gerne stoppe det. Men jeg har lidt svært ved at gribe det an, når hun ikke er interesseret i andet at spise. Jeg ved ikke, om jeg bare skal lade være og så putte hende? Jeg er jo lidt nervøs for, at den gode søvnstime ødelægges. Det er jo dejligt at få sin nattesøvn :-) Men er det bare at gøre det? Jeg finder selbfølgelig ikke ud af om min bekymring er berettiget, medmindre jeg prøver.
Hun kan heller ikke holde ud til 19.30, men er træt omkring klokken 19 og vil puttes, og da er det jo også kun 1-1 1/2 time, vi har spist aftensmad. Det er ikke muligt at spise aftensmad tidligere.
Hun er pludselig blevet interesseret i at bruge sut, det har hun ellers absolut ikke været tidligere, og hun er også blevet meget glad for at tøjkanin. Så kaninen får hun med i seng hver aften. Hun har den også med i dagpleje, hvor de giver hende den med til lur. Så jeg har da noget, der kan give hende tryghed.
Hun er pt nem at putte og sover gerne omkring 19.15 og så til klokken 6 næste omkring +/- 1/2 time. Så fra klokken 18 aftenen før er det også en rum tid uden mad.
Det at hun sover rigtig godt for tiden hører måske også sammen med alle de aktiviteter, hun laver i dagplejen. Der er virkelig gang i den. Derovre har hun den seneste måneds tid også kun ville sove én lur, mens hun stadig virker til at have behov for to herhjemme.
I de her dage er alt dog gået fløjten med det, jeg lige har nævnt, på grund af sygdom. Men jeg satser stærkt på, at vi kan vende tilbage til de samme rutiner, når vi er på den anden side.
Jeg håber, du har nogle gode råd til mig.
De bedste hilsner
Karina