Ammestop og arbejdstart

22. januar 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Ammestop og arbejdstart

Kære Helen.

Jeg skrev til dig for et par måneder siden, da min datter på dengang 9 måneder ikke ville tage fastføde til sig. Du gav mig en plan, som vi har fulgt, dog uden noget større gennembrud.

Jeg startede for 14 dage siden på job igen og er væk 10-15 timer i døgnet. Dvs. at pigen er hjemme hos sin far (knap 11 måneder gammel nu). Den første uge, fik hun fortsat ikke lov til at blive ammet før til nat (og så hele natten), men nu hiver hun i mig så snart jeg kommer ind af døren - ikke for at spise, men for tryghed. Hun vil have lov til at have brystet flere gange i timen frem til omkring kl 5, hvor hun bliver ammet sidste gang.

Om dagen tager hun helst kun grød - hvis hun i det hele taget spiser. Hun putter ikke noget frivilligt i munden og er det noget ukendt, så tager hun det op og smider det direkte på gulvet. Hun er slet ikke interesseret. Kun skorper og frugtsmoothies ryger ned med sikkerhed. Rugbrød kan være ...

Annonce

... acceptabelt, hvis der ikke er noget ud over smør på, og most mad er fuldstændigt NO GO.

Ingen tvivl om, at vi er nået et stykke vej, men hun spiser så meget om natten, at hun er mæt det meste af dagen.

Nu står vi så i den udfordring, at hun skal køres ind i vuggestue fra den 1. februar (onsdag i uge 5) og derudover skal hun undvære mig fra søndag i uge 5 og frem til og med lørdag i uge 6, da jeg skal på skitur min min skole. Vi havde egentligt aftalt et fuldt ammestop fra det øjeblik, hvor jeg tager afsted, men jeg er blevet i tvivl om det er nogen god kombination med det hele.

Jeg har ingen undervisning i uge 5 - kun møder og en enkelt vagt, så jeg har mulighed for, at vi allerede der, kører ammestop, men vil det være en bedre ide og så evt. rykke vuggestuestarten frem til at jeg er afsted, eller hvordan gør vi det lige bedst for vores datter?

Håber du har nogle erfaringer, som du kan dele med os.

Mange hilsner
Marianne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig