Brev:
Problemer med amning 7 uger gl. baby
5. november 2016
Alder:
1 mdr.
Problemer med amning 7 uger gl. baby
Hej Helen.
Jeg har ammet min nu netop 7 uger gl. dejlige søn på 4 kg (han er født 37+1, altså 3 uger før termin), hvor han er kommet sig godt og lidt til ift. hans fødselsvægt/mål iflg. sundhedspl. og lægens 5 ugers tjek.
Men amningen de seneste par dage har han næsten ikke spist noget, og meget kortere tid end han plejer. Til info sover han ikke meget (ca. 13 timer/døgn) og virker ofte overtræt (jeg får heller ikke meget søvn da han larmer en del i søvne). Jeg har ammet ca. hver 3 time.
Han fik lov at få sut til trøst omkring 3 ugers alderen.
Jeg ved ikke om han har "mistet" sin sutte teknik ved brystet - han sutter men så spytter han det ud og græder - uanset om der efter lidt tid enten ingen mælk kommer=brystet er "tørt" eller der kommer mælk ud i stråler, så gider han ikke fortsætte og græder, og virker træt.
Jeg er bekymret, føler selv der er mælk i brystet men måske ikke nok og vil høre om sutteteknikken er "glemt", altså at han sutter som på en sut, og kan man så lære ham at sutte rigtig ved amning igen, eller om det er mangel på søvn/ro, eller nærmere jeg ikke får læst hans signaler godt nok. Eller om jeg kan aktivere mælkeproduktionen med brystpumpe ?
Hilsen
En bekymret mor