At drikke og pumpe ud, når man kun ammer 1-2 gange i døgnet

15. februar 2016

Kategori:
Alder:
11 mdr.

At drikke og pumpe ud, når man kun ammer 1-2 gange i døgnet

Hej Helen

Min dreng er nu knap 11 mdr. (Han har fødselsdag d. 21.3). Jeg ammer ham nu kun på det ene bryst sen eftermiddag og på det andet til natten (+ nogle gange resten af det ene lige op til putning - men der plejer ikke være ret meget mælk der). Så det er lykkedes at trappe ud af nat og morgenamning nu - det er dejligt. Den lille mand kan stadig ikke tage flaske.

Jeg skal til fest på fredag og er nysgerrig på, om jeg nu for første gang i laaaang tid kan indtage mere end bare et par glas rødvin. Er det muligt at pumpe det mælk, der indeholder alkohol, ud om morgenen og stadig have mælk til eftermiddag-aften? (specielt til natten - eftermiddagsamningen kan nok godt undlades, hvis det er).

Med venlig hilsen
En mor, der gerne vil lidt ud;-)

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger