Brev:
Slankekur, amning og mangel på mælk
24. januar 2005
Alder:
4 mdr.
Slankekur, amning og mangel på mælk
Hej Helen
Jeg skal bruge et godt råd.
Jeg begyndte i sidste uge på en slankekur. En jeg selv styrer, hvor jeg har fjernet sukker og unødvendigt fedt. En typisk dag består af a38 med müsli el. havregryn med mælk til morgenmad. Frugt til formiddag. Salat med masser af gode ting i til frokost, eller en eller to skiver rugbrød med magert pålæg. Frugt igen i løbet af eftermiddagen, og noget maget aftensmad. F.eks. fisk eller kylling med salat og grøntsager.
Næsten samtidig med at jeg har lavet denne kostændring, begyndte min mælk at forsvinde, hvilket betyder at jeg nu stort set kun giver min 4½ måned gamle pige MME (NAN2, for det havde jeg lige liggende). Hun får også et grødmåltid til frokost, og en flaske vælling til aften. Jeg giver hende også bryst, men som sagt er det minimalt hvad der kommer ud af mælk, og hun bliver hurtig træt af det.
Jeg havde på fornemmelsen af hun ikke fik nok at spise, da hun sov dårligt om natten, og hun i det hele taget ikke spiste særligt lang tid af mit bryst ad gangen. Hun virkede nu ikke specielt sur over det. Men jeg begyndte så på MME og sådan her så i går ud:
0200: 110ml MME
0730: Lidt bryst
0900: 120 ml MME (for sent i følge mig, men det var manden der var stået op med hende, og hun havde åbentbart ikke bedt om noget at spise)
1130: Lidt bryst
1145: Grød (købegrød på 1 dl vand) og en lille smule vand i kop - er ikke glad for det
1500: 120 ml MME
1830: 120 ml MME (ville have givet tidligere men hun faldt i søvn)
1945: 110 ml Vælling (købevælling)
Hvad er dit råd? Er det slankekuren der har fået mælken til at forsvinde? Jeg drikker alt for lidt, men det gjorde jeg også før. Vil det mon hjælpe at drikke mere vand?
Gør det noget hvis jeg dropper amningen helt nu og går over til flaske? Jeg kan ikke rigtig beslutte mig om jeg skal droppe amning, eller forsøge at få det op at køre igen.
Hjælp mig!
Knus
Susan