Brev:
Vægtøgning 5 mdr
12. marts 2014
Alder:
5 mdr.
Vægtøgning 5 mdr
Kære Helen, så er jeg tilbage med et spørgsmål.
Jeg har jo indtil nu ammet lillebror efter skema og det gik jo rigtig godt ved sidste kontrolvægt hvor der var en vægtøgnign på 220g på en uge. Nu 2 uger efter siger kontrolvægten kun plus 50g. Jeg er helt forvirret og rigtig ked af det. Jeg har brugt så meget energi på at amme ham, holde ham igang under amning, vække ham om natten osv.
Både sundhedsplejersken og lægen siger fortsat at de synes at det er helt okay, eftersom at han bare vender tilbage til sin udgangskurve. Han er stadig en glad dreng, græder sjældent kun når han er overtræt. Hans dagsrytme er fin, han sover 4 timer dag og 10 timer nat.
Synes du også at hans kurve er okay? Jeg synes at den svinger meget og det bekymrer mig. Han har afføring 1 gang ugentligt og får stadig smagsprøver 1 gang om dagen med grød. Han får reelt kun 4 eller 5 tsk ned.
Kærlig hilsen
bekymret mor