Ammestop - tvillinger på seks måneder

13. februar 2013

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Ammestop - tvillinger på seks måneder

Kære Helen,

Tak for dit svar og for gode råd i forhold til at gå fra slyngevugger til flad seng. Vi er i gang med nedtrapningen af vipperiet, og det går fint.

Jeg vil gerne holde op med at amme. Jeg har indtil for nylig dobbeltammet og suppleret med flasker. Men A vil - efter vi har været på ferie - ikke længere ammes om dagen. Det gør måltiderne til lidt af et show, især når jeg er alene. Det er svært at amme E samtidig med, at A skal have flaske, som han for tiden kun vil tage, hvis han ligger i sin vugge/lift. Om natten bliver begge børn ammet, og vi giver også drømmetår (nogle gange flere), da de stadigvæk vågner hver tredje time. Nogle gange vil E tage flasken, andre gange skal hun ammes.

Hvordan stopper jeg med at amme? Det bliver ikke et problem med A, men hvad gør jeg, når E afviser flasken og først finder ...

Annonce

... trøst ved brystet? Jeg er i gang med at øge antallet af flaskemåltider i løbet af dagen, men hvor lang tid skal det tage at udfase amningen? Og hvor standhaftig skal jeg være i forhold til at 'nægte' E bryst?

Jeg har desuden svært ved at gennemskue, hvordan måltiderne falder, når man giver flasker, vil du kunne give nogle retningslinjer for, hvordan et døgn med tvillinger på seks måneder ser ud? Og hvor meget man kan forvente, at de spiser? De får grød og er også lige begyndt på grøntsagsmos.

Er der nogle gode råd til nætterne, det tager jo lige pludselig længere tid at få maden klar, jeg er lidt nervøs ved, om begge børn når at vågne, før flaskerne er klar.

På forhånd tak.

Bedste hilsner
Sasja

Basisinfo:
Tvillingerne E&A, født 37+6, de bliver seks måneder i dag.
A vejer ca 7,5 kg og E ca 6,5 kg

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet