Brev:
Ammestop - tvillinger på seks måneder
13. februar 2013
Alder:
6 mdr.
Ammestop - tvillinger på seks måneder
Kære Helen,
Tak for dit svar og for gode råd i forhold til at gå fra slyngevugger til flad seng. Vi er i gang med nedtrapningen af vipperiet, og det går fint.
Jeg vil gerne holde op med at amme. Jeg har indtil for nylig dobbeltammet og suppleret med flasker. Men A vil - efter vi har været på ferie - ikke længere ammes om dagen. Det gør måltiderne til lidt af et show, især når jeg er alene. Det er svært at amme E samtidig med, at A skal have flaske, som han for tiden kun vil tage, hvis han ligger i sin vugge/lift. Om natten bliver begge børn ammet, og vi giver også drømmetår (nogle gange flere), da de stadigvæk vågner hver tredje time. Nogle gange vil E tage flasken, andre gange skal hun ammes.
Hvordan stopper jeg med at amme? Det bliver ikke et problem med A, men hvad gør jeg, når E afviser flasken og først finder trøst ved brystet? Jeg er i gang med at øge antallet af flaskemåltider i løbet af dagen, men hvor lang tid skal det tage at udfase amningen? Og hvor standhaftig skal jeg være i forhold til at 'nægte' E bryst?
Jeg har desuden svært ved at gennemskue, hvordan måltiderne falder, når man giver flasker, vil du kunne give nogle retningslinjer for, hvordan et døgn med tvillinger på seks måneder ser ud? Og hvor meget man kan forvente, at de spiser? De får grød og er også lige begyndt på grøntsagsmos.
Er der nogle gode råd til nætterne, det tager jo lige pludselig længere tid at få maden klar, jeg er lidt nervøs ved, om begge børn når at vågne, før flaskerne er klar.
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Sasja
Basisinfo:
Tvillingerne E&A, født 37+6, de bliver seks måneder i dag.
A vejer ca 7,5 kg og E ca 6,5 kg