Hvilken amning skal fjernes?

6. januar 2013

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Hvilken amning skal fjernes?

Hej Helen

Nu er min søn snart 8 måneder. Og jeg vil derfor forsøge at gå over til 3 amninger i døgnet (altså når han er 8 måneder).

Når jeg læser dine breve til andre, kan jeg se, at du ofte anbefaler at fjerne eftermiddagsamningen eller tidlig morgen. Men kunne det i vores tilfælde være smartere at fjerne den amning, der ligger før han puttes til nat?

Vi spiser ca. kl.18, og er måske færdige kl 18:30. Han bliver puttet ca 19/19:30. Hvilken betyder, aftenamningen ligger måske 30min efter aftensmaden. Jeg tror godt han kan falde i søvn uden amning, da vi putter ham i slyngevuggen, og vugger ham i søvn.

Jeg må selvfølge selv bestemme hvad jeg gør :) Men kunne det være hensigtsmæssigt at amme eftermiddag, sen aften og tidlig morgen? Han har nemlig stadig meget svært ved at sove "igennem", og vågner ...

Annonce

... stadig en del om natten og vil rigtig gerne ammes. Jeg holder mig dog til 2 amninger og trøster på anden vis, selvom det er svært. Gør jeg mig selv en bjørnetjeneste ved at holde fast i de 2 "natte amninger" kl 22 og kl 3-5?

Dagsplan som den ser ud nu:
kl. 05:30: vågner

kl. 7: Havregrød og kop.

kl. 8.45: Frugtmos og vand

kl. 9-9.30 lur (sover ca 60 minutter)

kl. 11.30-12: mos og vand

kl. 13 - 14 ammes fra begge bryster og puttes - sover ca 1 time.

kl. 15.30-16: mos/grød og vand

kl. 18: Grøntsagsmos og vand
kl. 19 - 19.30 ammes fra begge bryster og puttes i slynge vugge.

kl. 22 Ammes i mors seng og sover videre i egen seng (som står op ad min)

vågner 1 - 3 gange mellem kl.22 og 03 og er ked af det og er svær at berolige.

kl. 3 el 5 Ammes og sover videre

Venlig hilsen
Mor til 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder