Brev:
Hvilken amning skal fjernes?
6. januar 2013
Alder:
8 mdr.
Hvilken amning skal fjernes?
Hej Helen
Nu er min søn snart 8 måneder. Og jeg vil derfor forsøge at gå over til 3 amninger i døgnet (altså når han er 8 måneder).
Når jeg læser dine breve til andre, kan jeg se, at du ofte anbefaler at fjerne eftermiddagsamningen eller tidlig morgen. Men kunne det i vores tilfælde være smartere at fjerne den amning, der ligger før han puttes til nat?
Vi spiser ca. kl.18, og er måske færdige kl 18:30. Han bliver puttet ca 19/19:30. Hvilken betyder, aftenamningen ligger måske 30min efter aftensmaden. Jeg tror godt han kan falde i søvn uden amning, da vi putter ham i slyngevuggen, og vugger ham i søvn.
Jeg må selvfølge selv bestemme hvad jeg gør :) Men kunne det være hensigtsmæssigt at amme eftermiddag, sen aften og tidlig morgen? Han har nemlig stadig meget svært ved at sove "igennem", og vågner stadig en del om natten og vil rigtig gerne ammes. Jeg holder mig dog til 2 amninger og trøster på anden vis, selvom det er svært. Gør jeg mig selv en bjørnetjeneste ved at holde fast i de 2 "natte amninger" kl 22 og kl 3-5?
Dagsplan som den ser ud nu:
kl. 05:30: vågner
kl. 7: Havregrød og kop.
kl. 8.45: Frugtmos og vand
kl. 9-9.30 lur (sover ca 60 minutter)
kl. 11.30-12: mos og vand
kl. 13 - 14 ammes fra begge bryster og puttes - sover ca 1 time.
kl. 15.30-16: mos/grød og vand
kl. 18: Grøntsagsmos og vand
kl. 19 - 19.30 ammes fra begge bryster og puttes i slynge vugge.
kl. 22 Ammes i mors seng og sover videre i egen seng (som står op ad min)
vågner 1 - 3 gange mellem kl.22 og 03 og er ked af det og er svær at berolige.
kl. 3 el 5 Ammes og sover videre
Venlig hilsen
Mor til 2