Nat amning

21. maj 2012

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Nat amning

Kære Helen.

Nu skriver jeg til dig igen, da jeg synes det går skidt med amningen om natten.

Jeg har før kontaktet dig og min datters madindtag i løbet af dagen er rigtig fin. :)

Min datter fylder på søndag 11 mdr. 8 kg og 70 cm. Hun er en rigtig glad og charmerende lille pige, som i lang tid har kravlet og rejser sig op overalt. :)

Vores after og nat ser sådan ud:

Min datter får fuldkornsgrød med frugt 15-30 min. før jeg går ind med hende. Her ligger jeg mig og ammer hende til hun falder i søvn :/ Jeg forsøger at lirer mig fri inden hun falder i søvn( dit råd:)), men hun bliver rigtig sur og ked af det hver gang!?

Når endelig hun falder i søvn og mine brystvorter er ØMME... Vil jeg gerne ha hende over i egen seng.. Ved denne flytning er hun nu også begyndt at vågne og være ked...

Det har endnu ikke lykkedes mig at få hende til at falde i søvn af sig selv.. Og ved ikke hvordan jeg skal få hende til det!? - Jeg går ikke ind for gråd, så har forsøgt hvor jeg tager hende op hvergang hun græder og ligger hende igen, hvorefter hun straks ...

Annonce

... sætter i skrig igen!? Og det lykkedes ikke!?

Om dagen når hun er i dagpleje, bliver hun lagt i sin barnevogn og græder lidt/brokker 5 min.. Og falder i søvn... det kan jeg heller ikke få hende til!? Deromme lykkedes det dem fordi hun græd og græd i 15 min og græd sig i søvne den første dag... Er det virkelig det der skal til herhjemme også??

Hun sover rigtig dårligt om natten og vil ammes hver anden time!? Mine valgmuligheder er her at tage hende op og gå med hende i lang tid! - eller amme.. Jeg tyer desværre til det sidste, men synes også at gå med hende er en dårlig vane.

Er rigtig frustreret over den dårlige søvn.. Især da jeg skal starte job om en uge. Hun er ved at få tænder, men kan det være derfor?
Er blevet så ked af at amme når det skal være så besværligt... Men min datter er jo glad for det... Hun har aldrig taget flaske eller sut.

Skal også siges at jeg er alene med hende.

Glæder mig til at høre din mening og dine råd til hvordan natten skal forløbe. :) Og om jeg skal stoppe amningen!!?

Med venlig hilsen
Guldklumpens Mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder