Brev:
Nat amning
21. maj 2012
Alder:
11 mdr.
Nat amning
Kære Helen.
Nu skriver jeg til dig igen, da jeg synes det går skidt med amningen om natten.
Jeg har før kontaktet dig og min datters madindtag i løbet af dagen er rigtig fin. :)
Min datter fylder på søndag 11 mdr. 8 kg og 70 cm. Hun er en rigtig glad og charmerende lille pige, som i lang tid har kravlet og rejser sig op overalt. :)
Vores after og nat ser sådan ud:
Min datter får fuldkornsgrød med frugt 15-30 min. før jeg går ind med hende. Her ligger jeg mig og ammer hende til hun falder i søvn :/ Jeg forsøger at lirer mig fri inden hun falder i søvn( dit råd:)), men hun bliver rigtig sur og ked af det hver gang!?
Når endelig hun falder i søvn og mine brystvorter er ØMME... Vil jeg gerne ha hende over i egen seng.. Ved denne flytning er hun nu også begyndt at vågne og være ked...
Det har endnu ikke lykkedes mig at få hende til at falde i søvn af sig selv.. Og ved ikke hvordan jeg skal få hende til det!? - Jeg går ikke ind for gråd, så har forsøgt hvor jeg tager hende op hvergang hun græder og ligger hende igen, hvorefter hun straks sætter i skrig igen!? Og det lykkedes ikke!?
Om dagen når hun er i dagpleje, bliver hun lagt i sin barnevogn og græder lidt/brokker 5 min.. Og falder i søvn... det kan jeg heller ikke få hende til!? Deromme lykkedes det dem fordi hun græd og græd i 15 min og græd sig i søvne den første dag... Er det virkelig det der skal til herhjemme også??
Hun sover rigtig dårligt om natten og vil ammes hver anden time!? Mine valgmuligheder er her at tage hende op og gå med hende i lang tid! - eller amme.. Jeg tyer desværre til det sidste, men synes også at gå med hende er en dårlig vane.
Er rigtig frustreret over den dårlige søvn.. Især da jeg skal starte job om en uge. Hun er ved at få tænder, men kan det være derfor?
Er blevet så ked af at amme når det skal være så besværligt... Men min datter er jo glad for det... Hun har aldrig taget flaske eller sut.
Skal også siges at jeg er alene med hende.
Glæder mig til at høre din mening og dine råd til hvordan natten skal forløbe. :) Og om jeg skal stoppe amningen!!?
Med venlig hilsen
Guldklumpens Mor :)